Myrer
Fra : Per Lauritsen

Dato : 08-05-04 15:43

Hej
Vi har myrer i terrassen hvordan for vi dem væk?

--
Venlig hilsen
Per Lauritsen

Fra : Toby

Dato : 12-05-04 14:30

Hej Per

Det har tidligere væet diskuteret, og der kom forskellige forslag. Et som
dukker op alle vegne hvor man søger, er et middel der hedder boraks - en
stenart. Den er ikke ulovlig herhjemme men hverken apoteket eller matas
sælger den mere, da den er mistænkt for at kunne forårsage kræft. Til
gengæld skulle den være en 100% løsning på myrerproblem, men problemet er
nok at få fat i det.

Hvis der er nogen der kender et sted der sælger det, må de MEGET gerne sige
til, da vi er ved at blive fuldstændige sindsyge af myrer i køkkenet og alle
andre vegne i huset.

På ingeniørens hjemmeside står der en del om problemet, dog er de fleste
artikler 3-5 år gamle.

mvh

Torben

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-05-04 14:44

"Toby" <tcj@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sælger den mere, da den er mistænkt for at kunne forårsage kræft. Til
> gengæld skulle den være en 100% løsning på myrerproblem, men problemet er

Boraks er ikke en stenart.

Det er til gengæld kisel - og knust kisel virker bare!
Og er ugiftigt for alle andre end krybende insekter.
Kan købes bl.a. i Superbrugsen og Kvickly, A-Z (og så vil jeg tro, at Føtex
og måske Netto også har det).

Hilsen Inger

Fra : Toby

Dato : 12-05-04 16:56

Hej

Hvad gør man med kisel'en så? Jeg har fundet flere "opskrifter" med
boraks( som er et mineral , sorry) har muligvis også fundet en leverandør

-Torben

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-05-04 17:19

"Toby" <tcj@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man med kisel'en så? Jeg har fundet flere "opskrifter" med
> boraks( som er et mineral , sorry) har muligvis også fundet en leverandør

Strør det ud, der hvor myrerne færdes.
Kan (da det jo bare er knust sten) bruges både ude og inde.
De myrer/sølvfisk/mider/larver, der får midlet på sig, udtørrer og dør.

Hilsen Inger