Grille røget makrel ??
Fra : Jan

Dato : 08-05-04 08:33

Hejsa

Min kone vil have noget grillet laks iaften og jeg er ikke til laks men
elsker en røget makrel, kan jeg grille den og hvad skal jeg evt. gøre ved
den ??
Det er på en weber grill - blot til orientering hvis det skulle ændre noget.

Jan

Fra : Dorte Klerke

Dato : 08-05-04 10:55

> [...]
> den ??
> Det er på en weber grill - blot til orientering hvis det skulle ændre

Hej Jan
tjah den røgede makrel er jo klar til at spise, så mon ikke det ville
ødelægge smagen at varme den igen ved at grille. Det kan være, det er
sjovere at købe en fersk og grille den.

Dorte

Fra : Intet Navn

Dato : 08-05-04 11:54

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> den ??
> Det er på en weber grill - blot til orientering hvis det skulle ændre

Jeg har prøvet at grille en røget makrel i en helt almindelig ovn - og det
var den bedste røgede makrel jeg nogensinde har fået. Som jeg erindrer det,
så foregik det på et stykke sølvpapir med lidt urter, salt og peber og en
slat hvidvin hældt om 'fødderne' på dyret...

- Er ikke sikker på, hvordan det skal kunne 'oversættes til kuglegrill' -
men om ikke andet, så lad det være en opfordring til ikke at lade
pessimisterne forhindre dig i at forsøge!

/Claus

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 08-05-04 15:08

> [...]
> den ??
> Det er på en weber grill - blot til orientering hvis det skulle ændre

Hej Jan

Du kan sagtens grille en røget makrel. Jeg plejer bare at lune den. Hvis den
skal have smag, kan du pakke den i alufolie med krydderurter, hvidvin,
gulerødder, løg eller hvad du lige finder på . En weber er absolut ingen
hindring.

Mvh.
Metter, der skal have oksehøjreb på weberen i aften.... uhmmm...

Fra : SB

Dato : 09-05-04 16:25

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ??
> Det er på en weber grill - blot til orientering hvis det skulle ændre

Hej Jan

Prøv at sminde lidt vådt valdnøddetræ (hickory) ned i kullene når du griller
din ørrede.
Så får du en ørrede der er grillet med røg smag
Er det en større ørrede/laks så fileter den læg den på staniol og drys den
med citronpeber
ca. 20 - 30 min lidt efter størrelse giv den et stænk citron når den er
færdig og du har jordens bedste ørrede

Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-05-04 21:30

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at sminde lidt vådt valdnøddetræ (hickory) ned i kullene når du
griller
> din ørrede.

Nu spurgte Jan sådan set ikke til tilberedning af ørred eller laks, men
derimod til tilberedning af røget makrel.

--
-Jens B.

Fra : SB

Dato : 12-05-04 21:12

> [...]
>
> Nu spurgte Jan sådan set ikke til tilberedning af ørred eller laks, men
> derimod til tilberedning af røget makrel.

Man skal da altid være åben for at smage noget nyt.
Måske konen også synes den smager bedre ved det

Søren

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-05-04 06:25

> Man skal da altid være åben for at smage noget nyt.
> Måske konen også synes den smager bedre ved det

Det kan du da have ret i, men det hjælper bare ikke Jan i dette tilfælde,
når han nu spørger konkret om noget ganske andet. Lidt groft sagt kan man
kalde dit svar for en anelse uhøfligt, da det ikke virker som om, du har
taget Jans spørgsmål alvorligt eller endda læst det

--
-Jens B.