Hvilken Bille?
Fra : Renate Jacobsen

Dato : 07-05-04 09:34

Hejsa..

Jeg har lige mødt en sjov fætter i vores have. Jeg ved ikke om det er den
rette gruppe, men jeg vil frygtelig gerne vide, hvilket dyr der er tale om.
Billeder kan ses i dk.binaer under titlen : ATT: dk.fritid.hus+have: Hvilken
bille?

Mvh. Renate

Fra : dpl

Dato : 07-05-04 12:00

Renate Jacobsen wrote:
> [...]
> Billeder kan ses i dk.binaer under titlen : ATT: dk.fritid.hus+have: Hvilken

Hejsa
Det er en Guldbasse, som er i familie med Oldenborren. På latin hedder
den Cetonia aurata, og lever af blade. Larverne lever vist af græsrødder.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/