Porreplante
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-04 17:20

Denne porre news:409a6356$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk (Porre,
..dk.binaer, 18:09) er helt statelig, og får lov at blomstre i år. Er den
ikke fin?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-04 18:45

> Denne porre news:409a6356$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk (Porre,
> .dk.binaer, 18:09) er helt statelig, og får lov at blomstre i år. Er den
> ikke fin?

Den er knap en meter høj som den står der, og 110 cm bred.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 11:08

Det må du altså lige lære mig: Jeg har ikke meget forstand på porrer, men
har set nogle rigtigt flotte blomsterstande fra dem, som jeg selv kunne
ønske mig (evt. imellem mine stauder). Er det sommer- eller vinterporrer du
lader stå? Ved du også, hvornår de kommer i blomst?

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-05-04 20:53

"Henrik" <norgard.snabela.webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> lader stå? Ved du også, hvornår de kommer i blomst?

Dette er en vinterporre, jeg har ingen erfaring med blomstringen, eller med
andre sorter. Og den kommer snart i blomst, så vidt jeg kan se er 'stangen'
det næste der kommer op.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-05-04 21:11

> [...]
med
> andre sorter. Og den kommer snart i blomst, så vidt jeg kan se er

"Sommerporrer" fryser som regel væk, da de ikke er så hårdføre - så-e...
Og så kan porreblomsterne tørres, og de er rigtig flotte. Nogle mere lilla
end andre.

Hilsen Inger