Forret og dessert???
Fra : hedegaard

Dato : 06-05-04 11:14

Hovedretten er dyreryg m kartofler og waldorfsalat... Jeg mangler
inspiration til forret og dessert?..

VH Tina

Fra : Rømer

Dato : 06-05-04 11:28

Lyder godt - er det til mange eller bare en lille hyggelig middag - har du
folk i køkkenet eller skal det være nemt, så I ikke skal rende frem og
tilbage?

Fra : anders

Dato : 06-05-04 12:00

Jeg har haft succes med denne forret: http://www.foodstar.dk/rejer-jan.asp

Fra : mcloud

Dato : 06-05-04 12:11

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hovedretten er dyreryg m kartofler og waldorfsalat... Jeg mangler
> inspiration til forret og dessert?..

Hej Tina
Her er et forslag:
http://www.lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=59
http://www.lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=42
velbekommen
mvh mcloud

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-05-04 12:34

"hedegaard" <hedegaard@fjernmigchristiansen.mail.dk> writes:
>Hovedretten er dyreryg m kartofler og waldorfsalat... Jeg mangler
>inspiration til forret og dessert?..

En lille tallerken med dette i mundrette bidder er en fin lille forret,
der som regel skaber glæde. det ser godt ud og der er noget for enhver
smag:

Gedeost i krydderolie
Grillet græsk ost
Bresaola rullet sammen om en tynd stav rød peberfrugt
En terning-stor stump valdnøddepaté
En lille kabanosi-pølse, delt i to (findes i størelser som en lille
cocktail-pølse)
Auberginemos rørt op med rød pesto og lagt på et lille stykke brød (stik
det ud med et snapseglas)
Syltede grillede artiskokhjerter
Et par gode sorte oliven og et par må duske persille

Når forretten er spist, så server en lille kugle limesorbet - det renser
munden, frisker op og sætter en i stand til at glæde sig til hovedretten.

Desserten - tja tror nok jeg bare ville lave en lille lækker
frugtanretning (friske frugter og et par syltede af salgsen, hvis du kan
opstøve nogle gode nogle)

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Ralph

Dato : 06-05-04 16:11

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Gedeost i krydderolie
> Grillet græsk ost
> Bresaola rullet sammen om en tynd stav rød peberfrugt
[snip .- en masse lækkert]

Hold da op, er kopieret og gemt, sidder lige og tænker på en undskyldning
for at invitere gæster, lyder godt nok lækkert.

--
venligst
Ralph

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-05-04 16:50

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hovedretten er dyreryg m kartofler og waldorfsalat... Jeg mangler
> inspiration til forret og dessert?..

Det er forår nu - og dette er både enkelt, let og lækkert sammen med vildt:
Det kan laves dagen før.

Agurkerand med rejer og cremefraichesovs med hvidløg og dild - jeg skal
gerne give opskriften, hvis du er interesseret.

Frossen hindbær-fløde: Pisk fløden, mas nogle hindbær let og rør dem med
sukker efter smag. Bland det i fløden (evt. med et lille skvæt alkohol til
at gøre isen blødere). Hæld i portionsglas - stil i fryseren - pynt evt. ved
servering med et helt hindbær.

Hilsen Inger

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-05-04 23:10

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:
>Hold da op, er kopieret og gemt, sidder lige og tænker på en undskyldning
>for at invitere gæster, lyder godt nok lækkert.

Jeps - det er bare så lækkert, en masse smagsoplevelser, der oven i købet
spiller fantastisk godt sammen.
Lavede det første gang til en lille reception, hvor der skulle stå 50 små
tallerkner klar. Siden er det blevet en jævnlig lille lækker servering når
der kommer gæster, der lige skal have "et eller andet"