Hente binære mac filer på en PC?
Fra : Thomas

Dato : 01-05-01 08:55

Kan det lade sig gøre at hente macfiler fra binære nyhedgrupper på en PC?
Når jeg kombinerer og afkoder meddelelserne, står der i starten, at man skal
konvertere dem med binhex 4.0... Kan man det på en PC eller skal det gøres
på en Mac? Hvordan gør man det på en Mac?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 30-04-01 09:18

Thomas wrote:

> [...]
> konvertere dem med binhex 4.0... Kan man det på en PC eller skal det gøres
> på en Mac? Hvordan gør man det på en Mac?

Jeg tror ikke du kan gøre det på en PC da du vil smadre filernes resource fork.
Stuffit burde kunne konvertere de binære filer på din Mac.

MVH Mark S. Rasmussen

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Thomas

Dato : 01-05-01 09:28

> Jeg tror ikke du kan gøre det på en PC da du vil smadre filernes resource
fork.
> Stuffit burde kunne konvertere de binære filer på din Mac.

Ok, så må jeg finde en newsreader til Mac, der er god til binære grupper...

Tak for hjælpen.

Fra : Peter Hald Jensen

Dato : 01-05-01 21:06

> Ok, så må jeg finde en newsreader til Mac, der er god til binære
grupper...
FYI: En NFTS partition er i stand til at styre Mac'ens resource forks.

--
Peter Hald Jensen [peterhald@mailme.dk]
oRiGiN -> [ Diablo II - Yes Please! ] <- oRiGiN

Fra : Peter Hald Jensen

Dato : 01-05-01 21:07

"Peter Hald Jensen" <peterhald@mailme.dk> wrote in message
> grupper...
> FYI: En NFTS partition er i stand til at styre Mac'ens resource forks.
Woups.. sku' selvfølgelig ha' været NTFS! ;)

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 01-05-01 17:17

Thomas <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
> konvertere dem med binhex 4.0... Kan man det på en PC eller skal det gøres
> på en Mac? Hvordan gør man det på en Mac?

Ja, det er ikke noget problem. Alle filer du henter på internettet er
"flade". Først når du decoder dem, kommer filens resource fork. Så hent
filerne på PC'en og ved hjælp af de rette medier eller
kabelforbindelser, overfør dine filer til Mac'en og decode dem. Jeg
anvender selv denne metode i stor udstrækning. Hvis jeg har mange store
filer bruger jeg et JAZ-drev, ellers kan man klare sig med f.eks.
compactflash eller en lidt langsommeligere metode med floppies og zip.

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk