Svømmende plankegulv?
Fra : NI

Dato : 04-05-04 18:58

Er der én eller anden herinde som har erfaring med at lægge alm.
fyrtræsplankegulv som svømmende nedlægning. Jeg har netop købt brædder til
ca. 11m2 i Silvan, hvor jeg talte med en ansat som var tidligere tømrer. Han
sagde, at det sagtens kan lade sig gøre at lime brædderne sammen. Det eneste
jeg skal huske , er at pakke dem ud og så lade dem ligge i rummet i ca. 14
dage, så de tilpasser sig. Lyder det som et okay projekt?

Mvh Niels

Fra : Bo Br

Dato : 04-05-04 20:13

"NI" <bil@niib.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg skal huske , er at pakke dem ud og så lade dem ligge i rummet i ca. 14
> dage, så de tilpasser sig. Lyder det som et okay projekt?

Hvor tykke er de brædder ?
hvis det er tykke planker og de er fuldlimet, så kan du risikere at en
vindrise kan flække hele brættet.
Hvis det er de tynde typer der er krydslimet så er der ikke noget problem i
det. Husk at lægge filt under så det ike klapre.

Hans råd med tørretiden er det meget vigtigt at du overholder.

Mvh. Bo Br

Fra : NI

Dato : 04-05-04 22:59

"Bo Br" <fjern "NOSPAM"dbobrNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "NI" <bil@niib.dk> skrev i en meddelelse
> Han
> eneste
14

> Hvor tykke er de brædder ?

de er vel omkring 1½cm.

> [...]
> det. Husk at lægge filt under så det ike klapre.
>
> Hans råd med tørretiden er det meget vigtigt at du overholder.

Ellers tak for dit hurtige svar

mvh Niels