kender i dette ukrudt???
Fra : L@sse

Dato : 03-05-04 16:47

1083504444.32094.0@lotis.uk.clara.net

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-05-04 18:31

L@sse skrev i et indlæg på usenet:
> 1083504444.32094.0@lotis.uk.clara.net

Øhh ?

Den bliver her opfattet som en email-adresse af OE og den prøver at
svare til den, når jeg klikker på linket ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-05-04 09:11

I news:409681c1$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk <Jan Vestergaard>
<jan@jve.invalid> skrev:

> Øhh ?
>
> Den bliver her opfattet som en email-adresse af OE og den prøver at
> svare til den, når jeg klikker på linket ?

Jeg kender ikke planten, men kan lave et klikbart link :)

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 04-05-04 15:43

Hej Lasse

Dit ukrudt ligner en røllike. Det kan både være ukrudt (vildt voksende), men
røllike er også en almindelig staude.

Mvh.
Mette

Fra : v

Dato : 04-05-04 16:39

det er enten
lancetbladet vejbred
eller lav skorsoner, gule blomster

Vibeke

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-05-04 18:18

"v" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> det er enten
> lancetbladet vejbred

Så meget mener jeg ikke det har blæst på det sidste
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : v

Dato : 04-05-04 19:20

"> > det er enten

> Så meget mener jeg ikke det har blæst på det sidste

Preben din vittige hund
hvis nu det har blæst med masser af gødning,
kan selv en vejbred blive stor og oppustet.

jeg tror også mere på skorsoneren.

Vibeke

Fra : Kaj

Dato : 04-05-04 20:19

v <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:n9Rlc.181$m_5.49@news.get2net.dk...

> [...]
>
> jeg tror også mere på skorsoneren.
>
> Vibeke
>
> Det gør jeg ikke, jeg er ret sikker på, at det er en røllike. Der er kun
blade, røllike blomstrer ikke endnu, men har iøvrigt en lang blomstringstid.
Der kan forøvrigt laves en udmærket kryddersnaps af blomsterne. Bland med
lige dele perikon, lad trække i 14 dage, fortynd evt. Jeg kalder den for
"Helsevand".

Kaj

---

Fra : v

Dato : 04-05-04 23:11

> [...]
> lige dele perikon, lad trække i 14 dage, fortynd evt. Jeg kalder den for

se lige dette http://home1.stofanet.dk/iv/plantepopup/alm_rollike.htm

jeg har svært ved at se ligheden.

Men rølliken er en dejlig plante til mange ting,
jeg har en gang lavet pinde til I Ching orakelsvar,
da den siges at være gudernes sendebud.

Og dit helsevand kunne jeg godt lide at prøve.

Vibeke

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-05-04 21:19

> blomstringstid.

> se lige dette http://home1.stofanet.dk/iv/plantepopup/alm_rollike.htm
>
> jeg har svært ved at se ligheden.

Jeg kan se at andre rølliker (der er mange) har ganske god lighed.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen