Næse og hals - Hjælp !
Fra : EnjoyNews

Dato : 03-05-04 09:57

Hej alle

Jeg synger i et partyband og skal synge både Fredag og Lørdag i denne uge ..
men jeg er ramt af pollen allergi og derfor "klør" det i halsen og jeg er
voldsomt forkølet.
Jeg tager dagligt Ceterizin ( er nu skiftet til Mildin) og jeg har
øjendråber Antistina mod kløende øjne. Udover det har jeg også en næsespray
der hedder Allergodil, men synes ikke den virker så nu bruger jeg alm
Zymelin.

Jeg skal til læge i morgen og har bedt ham gøre en vaccine klar mod allergi,
som muligvis skulle kunne hjælpe... han siger at det ikke er alle den virker
på...
men er der ellers nogle gode råd I kunne give mig så min hals og næse kunne
fungere nogenlunde i weekenden ??

Jeg vil sætte stor pris på alt hjælp.

Mange hilsner
Heidi

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-05-04 15:27

> [...]
næsespray
> der hedder Allergodil, men synes ikke den virker så nu bruger jeg alm

Bruger du Zymelin mere end nogle få dage, så stopper næsen fuldstændigt til.
Det er et af de værste produkter på det punkt, jeg endnu er stødt på. Hold
dig fra Zymelinen 2-3 dage, så bliver det meget bedre. Mod allergien, så gør
jeg ofte det, at jeg dels skifter produkttype, og dels øger dosis med op til
100% i et døgn (tag normal dosis, men dobbelt så ofte som ellers). Så har
jeg fred i nogle dage igen.
Jeg er så plaget af høfeber, at jeg som forebyggende får binyrebarkhormon
som spray. Det er ret effektivt, men om det er løsningen for dig må du nok
hellere lige snakke med lægen om. Det virker i løbet af 24-48 timer.

Mvh Maria

Fra : Faithless

Dato : 03-05-04 16:36

> [...]
virker
> på...
> men er der ellers nogle gode råd I kunne give mig så min hals og næse

Jeg har også bedst erfaring med at skifte produkt, så hvis du har taget det
samme mærke længe, så prøv at skifte.

I øjeblikket tager jeg nogle som hedder Aerius, de koster 60 kr. for 10
stk.. De virker rigtig godt og jeg kan nøjes med 1 stk. om dagen. Men når
det er rigtig slemt, spiser jeg en pille om morgenen og en om aftenen.

Mvh

Faithless

Fra : EnjoyNews

Dato : 05-05-04 00:00

Tak for jeres svar

Jeg har i dag været ved lægen og har fået recept på noget andet medicin end
den jeg tager nu.. både piller, næsespary og øjendråber... udover det gav
han mig en indsprøjtning med 2ml binyrebark og den fik jeg kl 10.00 i
formiddags.. og siden har jeg ikke pudset næse eller været irreteret over
snue og kløen mv. så det ser ud til at det virker på mig.. og så har jeg så
nu mit "nye" medicin som supplering..

Pu ha.. så kan jeg måske nyde sommeren alligevel

Kh Heidi