NEC 2500A DVD gøres kodefrit?
Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 02-05-04 23:40

Hejsa

jeg har købt mig en DVD brænder, extern LaCie i FW(USB2-kabinet med en
NEC 2500A inden i.
Det er herligt; men nu kom jeg så til at tænke på, at det vel kunne være
smart at gøre den regions-kode-fri.Det må man gerne, ikk'?

MEEN hvordan gør jeg lige det?

Søgte på google, og fandt nogle (småsuspekte) sider derom; men er det
noget, jeg tør rode med, og de ser alle ud til at kræve en
windows/dos-maskine for at opdatere firmware i mit drev.

Håber nogen kan hjælpe mig

Og er der også noget med, at dvd'afspiller-programmerne skal snydes til
at tro, at man kan ændre regionskoden mere end 5 gange?

På forhånd tak, Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Morten

Dato : 03-05-04 22:53

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> Det er herligt; men nu kom jeg så til at tænke på, at det vel kunne være
> smart at gøre den regions-kode-fri.Det må man gerne, ikk'?

via en PC...

> [...]

> Og er der også noget med, at dvd'afspiller-programmerne skal snydes til
> at tro, at man kan ændre regionskoden mere end 5 gange?

det skal de osse... men selve programmerne kan resettes med "RegionX",
drevet skal dog osse være regionsfrit for at den løsning er gangbar.

om VLC tjekker drevet og ændrer drevets regionskode såfremt det ikke
er regionsfrit er jeg dog ikke sikker på.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 04-05-04 18:26

Hej

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> via en PC...

OK, sådan en kan jeg godt "finde"; men hvilket program, og hvilken
firmware skal jeg bruge? Meget gerne , om nogen har et link til én, jeg
kan stole på - det virker lidt småsuspekt på nettet

> det skal de osse... men selve programmerne kan resettes med "RegionX",
> drevet skal dog osse være regionsfrit for at den løsning er gangbar.

Det lyder som et OSX-program. Findes der også noget til OS9?

> om VLC tjekker drevet og ændrer drevets regionskode såfremt det ikke
> er regionsfrit er jeg dog ikke sikker på.

Hvad er VLC?

/Sebastian

Fra : Morten

Dato : 05-05-04 01:09

den bedste kilde er <http://rpc1.org>

> Det lyder som et OSX-program. Findes der også noget til OS9?

ja der er links til begge på ovenstående url osse.

> Hvad er VLC?

video lan client - en åben sovs player der køre på bla osx.

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 05-05-04 19:15

Hej Marten

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> den bedste kilde er <http://rpc1.org>

Tak. jeg kigger

> ja der er links til begge på ovenstående url osse.

> video lan client - en åben sovs player der køre på bla osx.

Ah tak, og så er spørgsmålet kun, tør jeg flashe det?

Og hvilke DVD-r skiver er de bedste til dette drev?

/Seb

Fra : Morten

Dato : 05-05-04 21:55

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Ah tak, og så er spørgsmålet kun, tør jeg flashe det?

Det er jo op til dig...

> Og hvilke DVD-r skiver er de bedste til dette drev?

spør karl... jeg prakkede ham et nec drev poå halsen og købte selv et
pioneer dagen efter. (fordi det ville være mit eneste drev og nec'en
er dårlig til risede CD skiver)

Fra : Karl Antz

Dato : 06-05-04 08:08

> spør karl... jeg prakkede ham et nec drev poå halsen og købte selv et
> pioneer dagen efter. (fordi det ville være mit eneste drev og nec'en
> er dårlig til risede CD skiver)

har lige været nede i tyskland & køwe - de frarådede alle billigmærker &
sae at verbatim holdt længst.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Sebastian D

Dato : 06-05-04 10:43

Hejsa

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> har lige været nede i tyskland & køwe - de frarådede alle billigmærker &
> sae at verbatim holdt længst.

OK, det var rart at vide.
I Officeline, hvor jeg købte drevet, sagde de: IKKE apples, men Fuji, me
de koster også KUN 29,- for en -R-skive, så jeg ville helst finde nogen,
der er billigere. Jeg kan se, at verbatim koster 10,-/styk i Tyskland,
så det lyder bedre.

/Seb