Multiplader til køkken
Fra : Martin J

Dato : 02-05-04 20:39

Vi i vores familie overvejer nyt køkken. Trods skattelettelser og kotume, må
det gerne være billigt, så vi ku godt tænkte os et køkken opbygget af
multiplader.
Findes der nogle her som har erfaring desangående eller sider med gode ideer
vedr. dette?

Mange hilsner
Martin

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-05-04 21:14

> [...]

> multiplader.
> Findes der nogle her som har erfaring desangående eller sider med gode

Vi har delvist bygget op i multiplader, for at få lidt karakter på køkkenet.
Der er bla. lavet en bue over kogesektionen, og rammerne om køleskab/fryser
og ovn/skuffer er bygget af multiplader. Det er ikke specielt billigt, og
frem for alt er det et kæmpe arbejde at få rigtigt pænt. Der er mange
flader, der skal spartles, slibes, grundes og males før det har en smuk
finish.
Det billigste køkken er et Ikea med låger fra Netto/skab selv. Er dog lidt
upraktisk, da hullerne sidder forskelligt, så vælg enten Ikea incl låger
eller Netto/Skab selv incl låger. I får mest for penge hos Ikea, men
udvalget af fronter er noget......det passede ikke til vores smag.

Mvh Maria

Fra : Thïngmand

Dato : 03-05-04 08:49

> eller Netto/Skab selv incl låger. I får mest for penge hos Ikea, men
> udvalget af fronter er noget......det passede ikke til vores smag.

Om der er låger efter ens smag kan selvfølgelig aldrig diskuteres, men de
hat et pænt udvalg fra det landlige køkken til hightech højglans - og
kvaliteten er helt i top. Beslag er de samme som dyre køkkener og skufferne
og også den rigtige kvalitet med fuld udtræk og aut. "sug ind". Her kan det
nævnes at skufferne fra f.eks. HTH gør det selv er den kedelige Silvan model
med plastic hjul og små skæve jerntapper der skal holde på kiloene.

Alt i alt kan jeg kun anbefale IKEA og et komplat køkken kan fås for
10.000 - 40.000 kr. incl. bordplade og vask/armatur, excl. hårde hvidevarer.

--
Thïngmand

Fra : Mille

Dato : 04-05-04 12:40

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
Her kan det
> nævnes at skufferne fra f.eks. HTH gør det selv er den kedelige Silvan
model
> med plastic hjul og små skæve jerntapper der skal holde på kiloene.

Kunne du ikke uddybe din ovenstående påstand lidt bedre???

Tina