Flytning af ligusterhæk.
Fra : Carsten Sønderby

Dato : 02-05-04 17:19

Hej Alle!

I forbindelse med omlægning af vores have, så skal vi have flyttet
en 3 årig ligusterhæk......
Er der nogen der har erfaring med sådan et projekt, og er det
tilrådeligt at flytte sådan en hæk på nuværende tidspunkt ??

Alle gode råd modtages, så vi sikre os at tingene går korrekt til.

Mvh

Carsten

Fra : H.S.

Dato : 03-05-04 09:52

"Carsten Sønderby" <carsten.soenderby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der har erfaring med sådan et projekt, og er det
> tilrådeligt at flytte sådan en hæk på nuværende tidspunkt ??

Pudsigt, vi står også i samme situation, så hvis nogen kan komme med et godt
råd....... :-9

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-05-04 21:25

> [...]
> tilrådeligt at flytte sådan en hæk på nuværende tidspunkt ??
>
> Alle gode råd modtages, så vi sikre os at tingene går korrekt til.

Hvis vi nu vidste med sikkerhed, at de næste to måneder ville være med
vindstille, konstant overskyet og regn 1 - 2 gange om ugen... så kunne I
godt flytte hækken nu.
Jeg ville vente til oktober.
Og så være indstillet på at vande den nogle gange til næste sommer.
- Eller skære den ned til 20 - 30 cm.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-05-04 20:38

On Mon, 3 May 2004 22:25:10 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis vi nu vidste med sikkerhed, at de næste to måneder ville være med
>vindstille, konstant overskyet og regn 1 - 2 gange om ugen... så kunne I
>godt flytte hækken nu.
>Jeg ville vente til oktober.

Dem som sælger Færdighæk, altså hække i ca. 1,5 meters højde, de tager
stadig hækkene op, vist resten af denne uge.

Og en hæk som kun er tre år gammel kan godt flyttes nu hvis bare man får
en god rodklump med hver enkelt plante. Og selvfølgelig sørger for at de
ikke mangler vand de næste par måneder.

Jeg ville ikke have noget imod at gå i gang med sådan et projekt nu.
Især hvis det bare er nu og her den står i vejen. Men det skal ikke
vente ret meget længere.

(jaja, jeg ved godt at vi er en uges tid eller to senere på den heroppe
mod nord end f.eks på fyn).

http://www.gartneriet.dk