iDVD hjælp !!
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-05-04 13:25

Så er jeg totalt på spanden!
Jeg har oprettet et iDVD project og skal brænde 15 DVD'er af det. Jeg
har tidligere brændt en enkelt uden problemer, men nu stopper iDVD under
brænding med følgende besked:

Der opstod fejl under brændingen
Enheden til optagelse rapporterede en hardwarefejl:
Skrivefejl på ekstern enhed (0x03, 0x00.)

Se evt. her >> http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/idvdfejl.pdf

Jeg har ikke ændret i projectet men har kørt de sidste dages
opdateringer i div. programmer.
Jeg anvender en Powerbook G4 1,25ghz 768mb ram, Superdrive x2, OS X
10.3.3 og iDVD 4.01 .
Hvad dælen kan der være galt og hvad kan man gøre. De medier jeg smider
i har jeg ingen problemer haft med tidligere.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-04 14:17

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@SKRIDSPAMaarstiden.dk> wrote:

> [...]
> Hvad dælen kan der være galt og hvad kan man gøre. De medier jeg smider
> i har jeg ingen problemer haft med tidligere.

Henry - tjek dine opdateringer, fordi for et halvt år siden kom en
firmware opdatering til vores gamle drev, der satte dem istand til at
brænde på 4x medier - hvis du ikke har den? Men medierne er måske 2x?
M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-05-04 18:26

Morten Lind wrote:

> [...]
> firmware opdatering til vores gamle drev, der satte dem istand til at
> brænde på 4x medier - hvis du ikke har den? Men medierne er måske 2x?

Det kan sgu være at du er inde på noget, jeg har godt nok købt en ny
stak DVD,er men det skulle være de samme som jeg tidligere har brændt
med 2X

Fra : Morten Lind

Dato : 02-05-04 19:34

> [...]

> Det kan sgu være at du er inde på noget, jeg har godt nok købt en ny
> stak DVD,er men det skulle være de samme som jeg tidligere har brændt

Du ka´ ikke få 2x idag, medmindre du bestiller hos Apple.(Ledte efter
dem i alle store butikker for et halvt år siden, så medmindre de er
tilbage????).

HOV - kommer i tanke om noget - den firmware vises først i
softwareopdatering, når du har smidt Panther på - har du det?

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-05-04 21:50

Morten Lind wrote:

> [...]
>
> HOV - kommer i tanke om noget - den firmware vises først i
> softwareopdatering, når du har smidt Panther på - har du det?

Jo da, det har jeg

Fra : Morten

Dato : 02-05-04 22:34

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Du ka´ ikke få 2x idag, medmindre du bestiller hos Apple.(Ledte efter
> dem i alle store butikker for et halvt år siden, så medmindre de er
> tilbage????).

gå en tur ned i den lokale fona, der har de masser af 2x medier men
sjældent 4x medier.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-04 06:19

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> gå en tur ned i den lokale fona, der har de masser af 2x medier men
> sjældent 4x medier.

OK, men ikke nødvendigt - købte dem hos Apple og har senere købt
genskrivbare Verbatin 2x i Glostrup et sted.

Og Fona var selvfølgelig et af de steder, jeg ikke var - selvfølgelig

Så nu ved jeg ikke, hvad der er med Henrys problem, og det véd du så
heller ikke.

For hvis han har Pantheren på, kan hans drev efter firmwareopdateringen
også klare 4x - ligesom mit.

Så hvad pokker kan det så være?

hej fra
Morten

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-05-04 15:30

> Så hvad pokker kan det så være?

Tja det må guderne vide.
Jeg har Panther på og jeg har installeret samtlige tilgængelige updates
via Software Update. De medier jeg bruger skulle være de samme som jeg
hele tiden har anvendt og dog? Ser i ham EDB-pusheren hvor jeg har købt
skiverne hos har dem på en spindel, han åbnede for en helt ny pakke med
folie og det hele. Nu er det bare at de er helt hvide uden nogen som
helst info, da de er beregnet til at trykke på. Måske det alligevel er
en type som jeg ikke kan brænde jeg ved det ikke, men det skulle være
mærkeligt.
Hvad sker der egentligt hvis man stopper en +R i i stedet for -R, eller
en 4x eller mere som man ikke kan brænde, er det først under brændingen
det går galt eller vil den afvise fra start af ?

Fra : Karen Seiersen

Dato : 03-05-04 16:52

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> [...]
> en 4x eller mere som man ikke kan brænde, er det først under brændingen
> det går galt eller vil den afvise fra start af ?

Hej Henry

Jeg er sikker på det ikke er fordi skiverne er hvide trykbare, jeg har
købt en del af de samme og har allerede brændt på fler uden problemer på
vores 2 iMac'er ......... men på vores DVD optager i stuen kan de ikke
fungere.

Problemet må være andetsteds. Jeg har selv Panter og iMac med div.
opdateringer og det "funker"

Mange hilsner Karen

Fra : Morten

Dato : 04-05-04 11:17

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> [...]
> købt en del af de samme og har allerede brændt på fler uden problemer på
> vores 2 iMac'er ......... men på vores DVD optager i stuen kan de ikke

Mon ikke det er fordi der er tale om -R medier og optageren kun kan
brænde til +R medier?

Fra : Karen Seiersen

Dato : 04-05-04 21:53

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Mon ikke det er fordi der er tale om -R medier og optageren kun kan
> brænde til +R medier?

Nej det er -R medier vi har (de hvide) og det bruger optageren,
problemet er kun ved optagelse på dem, ikke ved afspilling af noget som
er optaget (brændt) på Mac'en.

Vi har haft andre -R medier uden problemer.

Hilsen Karen

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 03-05-04 22:07

Hej Henry

> [...]
> en 4x eller mere som man ikke kan brænde, er det først under brændingen
> det går galt eller vil den afvise fra start af ?

Ang -R hhv +R, så kan drevet slet ikke se skiven af den "forkerte" type,
hvis det er. Og det mest almindelige for Apples drev har været at køre
med -R-typen.

Mon ikke det mht hastigheden er sådan, at man bare kan brænde ved lavere
hastighed, ligesom med CD'er??? Men det er KUN et gæt.

Mvh Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Morten

Dato : 04-05-04 11:15

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Mon ikke det mht hastigheden er sådan, at man bare kan brænde ved lavere
> hastighed, ligesom med CD'er??? Men det er KUN et gæt.

det kan man.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-05-04 14:40

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> gå en tur ned i den lokale fona, der har de masser af 2x medier men
> sjældent 4x medier.

ja eller i El-Giganten

--
med venlig hilsen