Palm Tungsten E
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-05-04 08:22

Efter at have læst gode kommentarer og forslag her har jeg nu fået min
nye Palm Tungsten E.
Nu udbedes lidt assistance til at komme igang. I sidste uge var der en,
der nævnte noget om 1. Hotsync. Jeg kan ikke finde denne funktion.
jeg har allerede nyeste palmsoftware og, hvad der ellers skal bruges.
De data, der skal synces, er dem, som jeg nu har på Macen i ICal og
Adressebog. De skal over på den nye, blanke Tungsten.
Intet må gå galtt, for ellers må jeg begynde forfra på mit liv og
opbygningen af en vennekreds.

Det kan tilføjes, at jeg også har kalender og adressebog på .Mac. Sidst,
jeg prøvede at synce dem, afbrød jeg, da det så ud som om .Mac-udgaverne
ville slette, hvad der var på harddisken. Derfor ville jeg gerne være
sikker på, at harddisk-udgaven i denne omgang overskriver .Mac-udgaven.

Forresten var det en lidt frustrerende oplevelse at gå på indkøb. Jeg
ville gerne have haft varen i hånden, inden jeg købte. Men det er stort
set umuligt at gå på gaden og købe en PDA. De skal indforskrives pr.
postordre. Men så virker ComputerCity til gengæld hurtigt og effektivt.
Og det var en glædelig overraskelse, at man kunne bruge
Forbrugerforeningen på nettet.

Venlig hilsen

Ove Steen smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-05-04 18:21

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> postordre. Men så virker ComputerCity til gengæld hurtigt og effektivt.
> Og det var en glædelig overraskelse, at man kunne bruge

Så. Nu skulle det være på plads. Tungsten E er aldeles overvældende at
se på - især når man kommer fra den billige Zire, som man skulle vende
og dreje for at finde en vinkel og belysning, der gjorde den nogenlunde
læselig. - Tak for anbefalingen.

Der er et problem under Palm-installation, der kan give besked om Access
denied. Palm har et lille program, der skulle fixe denne fejl. Det
virker bare ikke i forhold til uninstall. Så jeg måtte smide mapper ud i
stedet.

Når man har siddet og rodet med synceriet et stykke tid, bliver der
åbenbart oprettet flere konfliktende conduit settings, som man hellere
må smide ud.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-04 21:36

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

Jeg har også opgivet. Her i Esbjerg er der ikke mange PDA at se på og
slet ingen Palm. Jeg købte først to Zire pr. postordre. Da jeg smadrede
min nogle måneder senere, købte jeg en Zire 71 hos Palm. Når man fik en
skade, der ikke var dækket af garantien, i garantiperioden, så kunne man
købe en Palm med 25 % rabat. Palm har en glimrende webstore, hvor man
kan få stort set alt. Og der er tit pakketilbud. Der kan man lige så
godt handle. Med mindre man vil have tingene i hånden.

<http://www-5.palmone.com/dk/index.html>

> [...]
> se på - især når man kommer fra den billige Zire, som man skulle vende
> og dreje for at finde en vinkel og belysning, der gjorde den nogenlunde

Jeg synes nu egentlig, den er forbløffende god, når man tænker på, at
skærmen er uden belysning. Og den bruger dejligt lidt strøm. Men jeg kan
da godt huske, at jeg var vildt imponeret, da jeg fik min Zire 71. Til
gengæld præsterede jeg nogle gange at køre den helt død, da jeg ikke var
vant til det store strømforbrug. Jeg ville også gerne have haft en
Tungsten E, men den var ikke kommet frem, da jeg købte min. Den er
mindre, lettere og billigere end min, men har vist i øvrigt stort set
samme tekniske data. Den har bare ikke kamera, og det er jo noget dum
dødvægt, man slæber rundt på, hvis man som jeg ikke bruger det.
--
Henrik Münster
Esbjerg