PC Voodoo 4 i Mac?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-04-04 18:40

Jeg har et Voodoo 4 PCI til PC liggende, kan jeg flashe det om, så det kan
køre i en Mac, ligesom man kan med Matrox kort? Ifølge de sider jeg har
kunnet finde på nettet kræver Voodoo kortet mindst en G3 processor, er det
mindstekrav som i det virker ikke uden, eller som i det kører ikke specielt
hurtigt uden? Jeg har planer om at opgradere min Performa 640/200 til en
brugt G3 eller G4, men der går nok et par måneder før kæresten giver mig
lov, så det ville være rart at kunne presse lidt flere kræfter udaf den
gamle maskine indtil da.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Morten

Dato : 01-05-04 16:26

Lasse Jensen <fafler@linuxmail.org> wrote:

> Jeg har et Voodoo 4 PCI til PC liggende, kan jeg flashe det om, så det kan
> køre i en Mac, ligesom man kan med Matrox kort?

nej - iøvrigt er det kun /meget/ gamle 64bit matrox kort anno 1996 du kan
flashe.

Hvis du har behov for et hurtigt billigt kort, der kan flashess,
skal du kigge på Voodoo 3, det vil løbe i cirkler om din P6400, men
kan kun anvendes på OS9 og linux. (din P6400 kan iøvrigt ej heller køre
OSX). Vær dog opmærksom på at kortet ikke duer i 16bit (kun 8bit iog
24bit), idet 3dfx gutterne lavede et hack for at vende den vej der
tælles bit. Med 16MB ram skulle det dog ikke være et problem.

Til OSX skal man kigge efter Nvidia Gforce 2mx eller ATI Radeon 8500
hvis man vil spare penge på et flashet kort. (har selv haft dem alle)

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).