Culottesteg i kuglegrill?
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 09:38

Jeg har en mindre culottesteg (1 kg) som jeg har en idé om at forsøge
mig med i kuglegrillen. Det skal lige siges at jeg er helt novice med
en kuglegrill!

Første gang jeg forsøgte mig med oksekød i kuglegrillen, blev kødet
meget fint men vi syntes ikke rigtigt at det var varmt. Jeg grillede
det med "indirekte varme".

Så hvad skal jeg gøre for at få culottestegen helt perfekt i sådan en
grill?

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : mcloud

Dato : 29-04-04 11:50

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> skrev
i en meddelelse news:3if190ddcbktf1r7itj3gk4o78h4cvu6b1@4ax.com...
> Jeg har en mindre culottesteg (1 kg) som jeg har en idé om at forsøge
> mig med i kuglegrillen.

Hej Brian B
Gør som du gjorde sidst ,giv stegen ca 35 minutter og lad den hvile i 20
minutter.
Eller allerbedst et grilltermometer i og tag stegen ud når temp .er på 65-67
grader.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-04 11:56

"mcloud" <raski@dbmail.dk> wrote in message news:c6qmlu$svs$1@sunsite.dk...

> [...]
> minutter.
> Eller allerbedst et grilltermometer i og tag stegen ud når temp .er på

Hvilke stegetermometre kan bruges til kuglegrill ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 29-04-04 20:34

> Hvilke stegetermometre kan bruges til kuglegrill ?

Hej Christian

Kan ikke komme i tanke om nogle stegetermometre, der ikke kan anvendes i
weberen. Her i huset har vi et digitalt termometer, så man ikke hele tiden
skal lette på låget. Et trådløst digitalt stegetermometer må siges at være
det optimale. Vi plejer forøvrigt at tage stegen ud ved 58 grader og lade
den hvile i ca. 20 - indtil termometret er steget til mellem 60 og 62, så er
den dejlig rød .

Mvh.
Mette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-04 07:22

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> den hvile i ca. 20 - indtil termometret er steget til mellem 60 og 62, så

Bliver der ikke for varmt i "ovnrummet" til ledningen / elektronikken ?

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 30-04-04 07:56

> Bliver der ikke for varmt i "ovnrummet" til ledningen / elektronikken ?

Hej Christian

Det termometer vi har en slags "wireledning", det giver ingen problemer.
Desuden er der jo tale om termometre, der allerede skal kunne holde til alm.
ovntemp., så det skulle ikke være noget problem .

Mvh
Mette, der helt får lyst til rødt oksekød fra weberen .

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-04-04 13:11

Mette Nylander Sørup wrote:

> Vi plejer forøvrigt at
> tage stegen ud ved 58 grader og lade den hvile i ca. 20 - indtil
> termometret er steget til mellem 60 og 62, så er den dejlig rød .

Jeg er ikke helt med.. tage stegen ud mens termometeret viser 58 grader,
lade stegen stå på køkkenbordet i 20 minutter og så stiger temperaturen til
mellem 60 og 62 grader sådan helt af sig selv?

Er der nogle af jer som har smagt forskel på kødet hvis men tager det
direkte fra grillen, eller lader det få de 20 minutters hvile?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-04 13:10

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> [...]
til
> mellem 60 og 62 grader sådan helt af sig selv?

Ydersiden er jo varmere end det inderste, så varmen fortsætter indad,
ligesom eftervarmen på en kogeplade vel ?

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 30-04-04 14:35

> [...]
til
> mellem 60 og 62 grader sådan helt af sig selv?

Hej Anders

Stegen dækkes til med staniol og et klæde, der ved steger den en smule
videre uden hård varme. Jeg kan ikke sige, hvordan en steg, der ikke får lov
til at hvile smager, da vi altid steger på nævnte måde .

Mvh.
Mette

Fra : mcloud

Dato : 07-05-04 16:29

Der er digitalet termometer til salg i Føtex i næste uge sat ned fra 199,00
kr. til 99 kr.
mvh mcloud

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 12:30

On Thu, 29 Apr 2004 12:50:28 +0200, "mcloud" <raski@dbmail.dk> wrote:

> [...]
>minutter.
>Eller allerbedst et grilltermometer i og tag stegen ud når temp .er på 65-67

Tak for svaret. Tør jeg bruge mit termometer fra køkkenet i grillen?

Mvh. Brian

Fra : sj

Dato : 29-04-04 14:23

Hvis i kan lide kødet rødt så tag kødet ud når kernetemperaturen er 58
grader og lad den hvile i 20 min.

Hilsen

Søren Jensen