moveabove() i Internet Explorer
Fra : Jakob Andersen

Dato : 30-04-01 16:32

Hvad er IEs funktion der svarer til netscapes :

document.layernavn.moveabove(andetlagnavn)

--
Jakob Andersen
"No matter how great and destructive your problems may seem now, remember,

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-05-01 09:27

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev
> Hvad er IEs funktion der svarer til netscapes :
>
> document.layernavn.moveabove(andetlagnavn)

Kan du ikke manipulere lidt med z-index?

Du må lige forklare lidt om hvad du vil bruge det til.

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-05-01 00:01

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in message
> Kan du ikke manipulere lidt med z-index?

Det er det jeg gør nu.... nu har jeg sat alle elementer til 1 og ligger så
en til zindex på den man tager fat i (drag'n'drop)..... Men alligevel syntes
jeg bedre om min NN implementering hvor jeg bruger
moveabove(lastgrabbedlayer).

Jeg har sådan set en fungerbar (TM) løsning men syntes at det ville styre
hvis man kunne minimere koden lidt til IE delen.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-05-01 23:51

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev

> Jeg har sådan set en fungerbar (TM) løsning men
> syntes at det ville styre hvis man kunne minimere
> koden lidt til IE delen.

Helt klart, men vi har endnu ikke set din fungerbare (TM) løsning.

Hvad drejer det sig om - og hvad skal det bruges til?

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-05-01 20:16

> Hvad drejer det sig om - og hvad skal det bruges til?

Det er en drag-n-drop ting hvor man kan trække nogle prikker ind på et
danmarkskort. Grunden til at jeg vil have laget til toppen er at det ser
lidt sjovt ud når man trækker en prik under en anden.

Det jeg gør nu er at jeg hele tiden har en variabel der holder zIndex for
den prik man sidst havde fat i.. Når man så tager fat i en ny er det første
der sker at den får document.getElementById("lagnavn").style.zIndex = zindex
+ 1 og på den måde er øverst.

Men jeg forsker lige lidt videre i det, har allerede en rimelig teknisk
diskussion igang med Dan Steinman og nogle af hans kompaner.

PS: Det skrider frem af med clientside.dk jeg har netop sat min selvskervne
NewsCrawler i funktion så det bliver muligt at læse/søge i gruppens gamle
indlæg fra siden. Jeg skal nok lige lægge noget online iaften eller lørdag
så du kan se at der sker noget.