Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede til kritik uge 18
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 30-04-01 10:01

Hej

Så er der igen et billede til kritik på
http://fotokritik.jirty.dk/index

Det er en som kalder sig Rambo som har taget det, kan det väre et
psodonym?

Nå jeg syntes billedet er godt selv om der nok kan hittes lidt fejl.

Det som jeg hänger mig mest på er beskäringen:

Der er en masse luft oppe medens ikke bare trampolinen men også den
siddende piges födder er kapet af, det er synd for det träkker
helhedsindtrykket af et iövrigt godt billede ned.

Så kan man naturligvis også hekke lidt på den person som kommer ind
fra höjre, men det er efter min mening et mindre alvorligt fejl end
beskäringen.

Bortset fra disse to ting syntes jeg Rambo har presteret et godt
billede med både liv, rörelse alle de andre teknikaliteter helt OK.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : Sonny Windstrup

Dato : 30-04-01 16:08

Ok, ret interessant billede, men også ret blødt -
skudt med lang lukkertid (1/8 ?), sandsynligvis
på grund af lysforhold hvor det nu var taget.
Jeg ville gerne have set det beskåret eller
taget sådan at fyren til højre ikke var med i
billedet.

Der er iøvright en farlig masse blå støj i billedet - ligner
gammeldags digital kamera ISO overstyring problemer. Det er ret
distraherende! Jeg tror at det ville have virket bedre hvis
"Rambo" havde photoshop puslet lidt med billedet sådan at
det virkede mindre "råt" - evt. ved at lægge en maske på en
blødgjort kopi af den blå kanal.

Mvh.
Sonny

Fra : P.C.

Dato : 02-05-01 14:48

Hi det er RAMBO.
Undskyld synonym, ----- men nu da kritiken er positiv tør jeg kigge frem :))
I har helt ret ,og undskyld at billedet som er taget i en sportshal om aftenen
ikke er bearbejdet ; jeg fik sendt det "rå" billede ,men det jeg havde
bearbejdet var ikke meget bedre ; faktisk havde jeg blot udført en automatisk
"instant fix" men det gjorde billedert en "smule" bedre, ,men det fik jeg ikke
sendt og jeg ville så ikke gensende det.
Yderligere oplysninger:
Olympus 920z og billedet er 640X480 , Indstillingen var auto og jeg ærger mig
lidt over at det er taget i så lav opløsning ,idet det med den rette beskæring
og i en højere opløsning _kunne_ have været bedre.
-------- Det er rent held at billedet blev rimeligt ,idet det _ikke_ er nemt at
tage sports billeder med et digitalt kamera.
M.v.h.
Og tak for en positiv kritik :))
P.C.