Kartoffelporre suppe
Fra : BentL

Dato : 26-04-04 18:55

Hej
Var på date på Den gule cottage www.dengulecottage.dk efter råd i gruppen.
Det var rigtig god mad og en fed aften i øvrigt. Fik bla. en Kartoffel-porre
Suppe med Fjordrejer og nye Kartofler. Smagte rigtig godt. Nogen der kan en
opskrift. Glemte at spørge kokken.

Med venlig hilsen

Bent

Fra : mcloud

Dato : 26-04-04 22:41

"BentL" <bentlund@dadlnet.invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det var rigtig god mad og en fed aften i øvrigt. Fik bla. en
Kartoffel-porresuppe.

Hej BentL
Her er min variant af kartoffelporresuppe:4 personer

Ca 600 gram kartofler
ca 1,2 liter God hjemmelavet bouilon
2 porre ( kun den hvide del )
½-1 tsk gurkemeje
½-1 tsk god karry
et drys frisk timian
ca 2 dl sødmælk
Salt og friskkværnet peber

Skræl kartoflerne og skær dem i små stykker
kog kartofler og fintsnittet porrer og krydderier i bouilonen til
kartoflerne er møre blend så suppen og tilsæt mælken medens du stadig
blender.
Smag til med salt og kværnet peber.
Server evt. med ristet sprødt bacon eller rejer og en skive brød.
mvh mcloud

Fra : BentL

Dato : 27-04-04 20:19

"mcloud" <raski@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> "BentL" <bentlund@dadlnet.invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Kartoffel-porresuppe.
>
> Hej BentL
> Her er min variant af kartoffelporresuppe:4 personer

Det lyder lækkert. Den prøver jeg.

Hilsen

Bent