Sambal nasi goreng & oelek
Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 19:43

Hej

Jeg skal bruge krydderierne: Sambal nasi goreng & Sambal oelek.
Er der nogle her der ved (Jeg VED der er nogle der ved det), hvilke lande
disse krydderier er fra?
Skal man gå i en kinesisk foretning, tyrkisk eller måske en indisk
foretning?
Eller kan jeg måske nøjes med at gå en tur i Føtten?

Mvh
anders

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 23-04-04 20:42

Sambal Oelek er en meget salt(syntes jeg) chili pasta/mos, du vil kunne få
den i et supermarket eller en "etnisk" grønthandler.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 23-04-04 23:53

On Fri, 23 Apr 2004 20:42:37 +0200, "anders"
<toxsanbelaxotpunktumdanmark> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal bruge krydderierne: Sambal nasi goreng & Sambal oelek.
>Er der nogle her der ved (Jeg VED der er nogle der ved det), hvilke lande
>disse krydderier er fra?

Indonesien

>Eller kan jeg måske nøjes med at gå en tur i Føtten?

Ja - men lad være med at lede efter "nasi goreng" (der betyder stegte
ris). Find i stedet sambal goren (chilipasta med løg). Sambal oelek er
blot chilipasta, oprindeligt lavet udelukkende af chili formalet med
salt (af hensyn til holdbarheden)

KS

Fra : Padmé Amidala

Dato : 24-04-04 00:16

Føtex har det med sikkerhed. I hvertfald her i Odense...

VH
Padmé

Fra : Gap

Dato : 24-04-04 12:29

Irma har det også
Sambal oelek kan næsten købes i ethvert velassorteret supermarked.

Hilsen

Grethe

Fra : -V-

Dato : 24-04-04 13:06

Gap wrote:
> Irma har det også
> Sambal oelek kan næsten købes i ethvert velassorteret supermarked.

.....men lige som man skal til at købe det, så kan man ikke alligevel?

-V-

Fra : Harry Lund

Dato : 25-04-04 14:42

Nasi Goreng er et indonesisk krydderi til paste og stegt ris.
Jeg sidder her med to poser, der skal bruges i wok-mad købt i Bilka.(Tror
jeg nok). Opskrifter står på pakningen. Sambal oelek køber jeg i vores
lokale Asian Marked. (Kolding) Begge er dejlige krydderier til wokken.