Torsdagsmad
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-04-04 11:01

Her kommer aftenens menu til at bestå af en gullash lavet på krondyr med
en bagt kartoffel/rodfrugt mos til.

Laves således:
ca 1 kg. småkød fra krondyr brunes i gryden, grofthakkede løg tilsættes,
skivede gulerødder tilsættes.
Derpå tilsættes 2-3 spk paprika, lidt salt og lidt peber samt et drys
koriander. En flaske rødvin hældes ved og et par finthakkede hvidløgsfed
smides i gryden.
Skru op for varmen, sørg for at det bobler lystigt. Læg låg på gryden når
den skrape duft fra vinen er væk. Skal være på ilden i sammenlagt en time.

Mosen?
Åh, den er da nem og lækker:

lige dele kartofler, gulerødder, selleri og persillerod koges møde, moses
grundigt, røres op med en blaning af æg og lidt kaffefløde, samt et smule
smør, krydres med et godt skud timian, saltes til sidst og sættes i ovnen
i ca 20 minutter ved 200 grader.

Ønsker man det, akn man servere rødbeder og/eller syltede brombær til -
her bliver det begge dele - så er jeg nemlig sikker på at børnene er søde
mod mig resten af dagen

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Carina

Dato : 15-04-04 17:05

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
> Her kommer aftenens menu til at bestå af

Her bliver det kun til frisk pasta med pesto og friskrevet parmesan

Carina

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-04-04 17:16

> Her kommer aftenens menu til at bestå af en gullash lavet på krondyr med
> en bagt kartoffel/rodfrugt mos til.

Lasagne lavet på grønne plader med rødbeder til og rugbrød

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-04-04 18:43

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> writes:

> Her kommer aftenens menu til at bestå af

Årets første grillmad! Dejligt.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : mcloud

Dato : 15-04-04 21:18

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Her kommer aftenens menu til at bestå af en gullash lavet på krondyr med
> en bagt kartoffel/rodfrugt mos til.

> Her er menuen Kyllingefiletter steg i hvidløgsolie og chili og pastasalat
med ærter,majs ananas,gulerod,tomater ,squash,agurk,rød-gul-grøn
peber,rosiner ,rødløg og høvlet parmasan--Flute og et glas rødvin.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : zasha

Dato : 15-04-04 21:27

Se, torsdag, det er jo ligesom idag...og da sønnike lige har erhvervet
kørekort, måtte han låne mormors bil med min som "sagkyndig værge" og så gik
turen fra Vordingborg til Næstved, hvor vi endte i StorCentret og Bilkas
Snack-bistro-nul-service-skod-grill, hvor 4 ekstremt (ultra endda) sløve
unge piger formåede at ødelægge samtlige kunders humør, ved at være uhørt
sløve, fraværende, både mentalt og fysisk og ligegyldige. Det er bestemt
sidste gang jeg vil formøble så meget som èn krone dér.

Iøvrigt fik vi pitabrød á la amatør, dvs. alt kødet i bunden, så salaten
ovenpå og masser af tomat med dressing øverst. Tomater faldt naturligvs af
ved første forsøg på at indtage maden. Til gengæld var vi ved at kløjs i
det tørre kød, da vi nåede med i bunden af pita'en....*argghhhhhhhhhhhhhhhh*

Men vi stod i kø med nogle ret humoristiske mennesker, så på dén måde gik
der så 20 minutter med at gå fra nr. 3 i køen til nr. 1

Hilsen zasha