lammehjerter ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-04-04 11:32

Jeg har sådan en god gang lammehjerter på tapetet i aften. Hvad gør jeg ved
dem? Umiddelbart forestiller jeg mig at gøre dem i stand og svitse dem
sammen med porre, gulerod, hvidløg og løg og derefter hælde en god fond over
og så ladet det stå¨en times tid.

Er der andre bud? Og er der noget jeg skal vide om lammehjerter?

ras

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 04-04-04 18:40

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
over
> og så ladet det stå¨en times tid.
>
> Er der andre bud? Og er der noget jeg skal vide om lammehjerter?

Helt ærligt, jeg har aldrig trods min færøske afstamning indtaget
lammehjerter, men jeg kommer strax til at tænke på congo-køkkenet, jeg som
ung journalistspire stiftede bekendtskab med i Bruxelles. På den lokale
snask ved banegården fik vi lyngrillede kalvehjerter, der forinden var
marineret i chili. De var supermøre med et pudsigt elastisk bid.

Jeg har siden haft et lettere sexuelt forhold til hjerter i chili, og er
nået frem til at de kun skal have ganske kort tids varme. Får de mere end
fire-fem minutter er de som sålelæder og skal have yderliger tre kvarter for
at blive møre. Jeg gætter på at det samme kunne være tilfældet med
lammehjerter, men jeg skal flux få det kontrolleret.

--
aggemam
¸.·´¯)