Opskrift søges: Hj.lavet pizza-sandwich
Fra : Susanne

Dato : 31-03-04 20:02

Jeg kunne godt tænke mig at lave pizza-sandwiches - à la den slags man kan
købe i pizzeriaer.
Har forgæves søgt på google (hvorfor findes de slet ikke?) så nu vil jeg
høre om der var nogle i gruppen der havde prøvet at lave dem og/eller evt.
lå inde med en opskrift.
(Grundopskriften må vel være noget i retning af pizza - men hvad gør man så
rent praktisk herefter osv. osv.?)

På forhånd tak!

/Susanne

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 20:52

"Susanne" <denlillevampyrNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lå inde med en opskrift.
> (Grundopskriften må vel være noget i retning af pizza - men hvad gør man

Find en opskrift på en elastisk pizzadej. Dejen skal rulles tyndt ud til en
cirkel. På den ene halvdel af cirklen lægges en håndfuld revet ost. Det skal
ikke gå helt ud til kanten. Cirklen foldes på midten, og lidt af siderne
bukkes ind over, således, at halvcirklen er lukket.

Ovnen skal være så varm som muligt, ligeledes skal bagepladen opvarmes med
ovnen. Halvcirklen lægges på den rygende varme bageplade, sættes i ovnen, og
bages, til overfladen er sprød og lysebrun. Den hæver i ovnen og laver et
hulrum.

Tages ud, flækkes, fyldes med salat, dressing og det fyld man ønsker.

De bliver ikke helt som på pizzeriaet, for det kræver deres dej og deres ovn

Velbekomme

Tina

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 31-03-04 22:26

Fik denne opskrift af en god ven fra irc.

Først tager man en dåse tomatpuré, bare den fra aldi feks.. så smider man
det op i en skål, og putter en god gang basilikum i og derefter en gang
oliven olie, og det blander

man så godt sammen inden man hælder ca 3-4 DL vand i, og så noget chili og
hvidløg efter hvor meget man nu kan tåle ( Jeg bruger et HELT hvidløg og en
pæn gang chilikorn)

Så blander du det godt sammen

Så skal man bruge 1½ pk skinke og 1 pose Dansk Mozerella (Også den fra Aldi)

Skinken skærer man selfølgelig ud i så tynde strimler som muligt og smider
det over i en skål til resten er klar

Så skal man lave en dej, hvis man er 2 og kan spise en del, så brug 2½DL
lunkent vand og ½ pk gær og pisk det godt sammen i en skål med lidt oliven
olie i, og så mel indtil-

den ikke klistrer fast mere, når dejen så ikke klistre, skal den hæve under
et viskestykke i 20min (husk en sjat oliven olie under, så den ikke klistrer
fast i bordet, og self et rent bord) imens det så hæver, tænder man sin
normale ovn på 275G og lader den varme op mens dejen hæver-

så tager man sådan en plade som man normalt ville lave pizza på, og den skal
have ET GODT LAG oliven olie (Ikke være fedtet) faktisk så det sejler en
smule.

Når dejen så er hævet er ovnen ved at være varm, og man tager sin dej over
på den plade med oliven olie og kører den lige en tur rundt på midten af
pladen, så oliven olien kommer ind under-

Så bruger man en flad hånd til at jævne dejen ud med mens man drejer pladen
rundt (Ikke ud i hjørnerne så den bliver firkantet) men selfølgelig rund, og
man skal passe på den ikke bliver for tyk-

nogle steder, og at der ikke går hul i midten af dejen (det er nemt nok),
når den så er som man nu vil have den, så smører man sin hjemmelave
tomat-ting udover, det skal bare dække og så lidt til-

Så giver man den lige et pr streger med oliven olie udover den, ikke for
meget-

Så tager man sin Mozerella og putter på, det skal derefter mases ned i den
slags tomat-sovs man har lavet, så bliver det bedst, så på med skinken, og
hvis man vil lidt chilikorn som pynt-

Så kan man også putte lidt grøn peber på som jeg selv syntes er godt, og så
skal den faktisk bare i ovnen (Lidt over midten i 5min) når den så har fået
5min, skal ovnen op på grill og pizza´en-

skal op under grillen i 1min, og derefter ned hvor den var før i ca 2min
(Man skal faktisk bare lidt holde øje med bunden, at den har fået lidt farve
ellers havner midten af pizzaen sikkert inde-

i bunden af ovnen. Når den så er en anelse gylden i bunden, tager man den ud
og ligger den ned i bunden af ovnen, som selfølgelig skal være ren (Altså
bunden) og der skal den ligge ca 3min på grill-

med ovnen åben (Ellers futter den af) og man kan lige dreje den en halv
omgang for at få den bagt lige meget over det hele

Man kan lige chekke om bunden er ved at være færdig ved at løfte den med en
palet og kigge, kanten kan blive en anelse sort, men det gør absolut intet
:0)

Så er der faktisk mad (Efter i alt ca 10-11min) i ovnen, drøs derefter
oregano udover pizzaen efter behov (Dette gøres når den er færdig, da
oregano ikke skal brændes)

Velbekommen! Hilsen Spot :0)

Fra : Susanne

Dato : 01-04-04 18:52

"Daniel W Johansen" og "Tina" skrev en hel masse fifs til at lave
hjemmelavet pizza-sandwich.

Mange tak for hjælpen begge to. Jeg var allerede sporet ind på det med
pizzadejen - det var bare lige det der med om det hele skulle i ovnen på
samme tid (altså uden forbagning) osv. jeg ikke var helt sikker på. Jeg
syntes ikke helt om ideen at gå ned til det lokale pizzeria og bare stå og
lure dem teknikken af så det var godt med nogle tips.

Jeg tror det bliver en blanding af jeres opskrifter og min egen
hjemmestrikkede. Glæder mig til at smage resultatet - tak for hjælpen!

/Susanne.