Plantemargarine/stegemargarine
Fra : My

Dato : 31-03-04 15:44

Hvad er forskellen på plante- og alm. margarine til en formkage? Når det
skal smeltes kan jeg så bruge stegemarg i stedet for plante?

Måske et dumt spørgsmål, men når man ikke ved det....ja. så mån man jo høre
sig for

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-03-04 15:51

My wrote:
> [...]
> skal smeltes kan jeg så bruge stegemarg i stedet for plante?
>
> Måske et dumt spørgsmål, men når man ikke ved det....ja. så mån man jo høre

Hvorfor bruger du ikke bare smør? Hydrogenerede planteolier er ikke
sundt for kroppen.

/David

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-03-04 16:40

My <fup@mail.ss> wrote:

> [...]
> skal smeltes kan jeg så bruge stegemarg i stedet for plante?
>
> Måske et dumt spørgsmål, men når man ikke ved det....ja. så mån man jo høre

Du skal bruge smør - ISO har en Øllingegaard, som er lækker.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-03-04 16:55

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Du skal bruge smør - ISO har en Øllingegaard, som er lækker.

Enig! De laver også mange andre glimrende ting. Deres cacaomælk er to
die for.

/David

Fra : My

Dato : 31-03-04 17:54

okay...Tak for hjælpen. Smør har jeg også altid i huset

MY

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-04-04 08:52

[My | Wed, 31 Mar 2004 16:43:43 +0200]

>Hvad er forskellen på plante- og alm. margarine til en formkage? Når det
>skal smeltes kan jeg så bruge stegemarg i stedet for plante?

At plantemagarinen har en, smagsmæssig, bedre sammensætning af
vegetabilske olier end den almindelige margarine, der også kan indeholde
animalske olie.

En kage med f.eks. sildeoliesmag er sjældent særlig lækker...

Men ud fra et sundhedsmæssigt spørgsmål er de faste fedtstoffer aldrig
at foretrække, hvorfor en god rapsolie eller macadamiaolie er at
foretrække.

Igen udfra et SMAGSMÆSSIGT synspunkt er det til gengæld ingen
overvejelse - drop al form for margaring og brug noget godt smør!

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk