Radiohead= OK Computer eller Kid A
Fra : Mikkel Winther Jense~

Dato : 29-04-01 23:49

Jeg har lige siddet og gennemlyttet disse to og tænkte på:
Hvad er jeres holdning til udviklingen der er sket mellem disse to plader
(er det godt, dårligt, kendetegnende for tiden etc.). Jeg kan selv lide
begge to, men har utroligt svært ved at sammenligne dem. Jeg glæder mig til
Amnesiac som måske kan kombinere det jeg kan lide ved begge plader. Hvad
synes i?

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 30-04-01 01:09

Mikkel Winther Jensen wrote:

> [...]
> Amnesiac som måske kan kombinere det jeg kan lide ved begge plader. Hvad

<begejstring protective_headgear="recommended">
At Amnesiac er årets plade, kan der vist overhovedet ikke være tvivl om. Så
vidt jeg har forstået, er Amnesiac "resterne" fra Kid A - det er da noget af
nogle godbidder, de har levnet..

Kid A var en positiv overraskelse (specielt hvis man er glad for Autechre),
men måske generelt lidt kedelig udover et par rigtige store træffere (Idioteque

og Everything In Its Right Place).

Sjovt nok er det middelmådige (ja, jeg er ret glad for den ) nummer
på Amnesiac taget mere eller mindre fra Kid A - Morning Bell.

Ok Computer er jo nu en klassiker og den er jo god - Kid A synes jeg
er på niveau med denne. Men Amnesiac er et mesterværk. Hverken mere
eller mindre. Specielt må I Might Be Wrong, hvis jeg endelig skal skille et
nummer ud, da få en Great Beyond Comprehension pris.
</begejstring>

(og det fra én, der nærmest hadede bandet indtil Paranoid Android..)

Ulrik Magnusson

--
"I am the eggman. They are the eggmen. I am the walrus. GOO GOO GOO JOOB"
beatles - 'I am the walrus', Magical Mystery Tour

Fra : Super ko

Dato : 02-05-01 11:05

"Mikkel Winther Jensen" <mikkel_winther_jensen@teliamail.dk> skrev i en
meddelelse news:aV0H6.3818$Iq.416704@news101.telia.com...
> [...]
til
> Amnesiac som måske kan kombinere det jeg kan lide ved begge plader. Hvad

Jeg mener heller ikke at man bør sammenligne OK Computer og Kid A, jeg
jeg meget glad for begge CD'er, men de er jo to vidt forskellige genre....

Jeg har Amnesiac i en mp3 version (kan ikke vente til CD'en kommer ud, så
jeg kan så den *rigtige* version)...

Og som titlen siger (Amnesiac = delvis, eller fuldstændigt tab af
hukommelsen),
så har de glemt at stave rigtigt, og der er en *meget god* version af
Morning Bell
fra Kid A, hvor de faktisk har glemt hvordan den skal spilles :)

Hvis du kan lide OK C. og Kid A så vil du være vild med Amnesiac.....

Fra : Michael Thomsen

Dato : 02-05-01 14:10

> Hvad er jeres holdning til udviklingen der er sket mellem disse to plader
> (er det godt, dårligt, kendetegnende for tiden etc.).

Kid A lyder for mig som et delvist mislykket eksperiment. De har gjort et
godt og sikkert nødvendigt forsøg på at integrere moderne elektronisk musik
i deres lyd. Fint nok! Jeg synes bare at resultatet er en lidt trist og
uinspireret plade. Sammenlignet med beslægtet musik fra Primal Scream,
Mogwai, Aphex Twin m.m. synes jeg at Kid A er ret kedelig.

Men nu har Radiohead fået tilføjet nye farver til deres allerede brede
palette. Før eller siden vil de vel bruge de nye ting de har lært til at
lave en plade, der virkelig sparker røv.

Michael