Billigt "sommerhus"
Fra : ise.jensen

Dato : 27-04-04 12:26

Jeg vil bare gerne dele en dejlig oplysning med alle jer der
interesserer jer for hus og have, og herunder også sommerhuse.
Jeg har en drøm om at eje et sommerhus ved Vesterhavet, og det er der
mange andre der også har.
Mit problem er at de er for dyre. Det er ikke unormalt at skulle ofre en
milion eller mere for noget jeg ikke må bo i ret mange uger om året.
Men så fandt jeg ud af, at fx. Holmsland Kommune (det er helt ude ved
yderste klitrække!), ikke har bopælspligt på alle helårshusene! Og der
kan jeg få det dobbelte for de halve penge!
Fx. en ældre villa på 110 m2, til en halv milion! se så kan jeg også
snakke med.
Fordelen er at du må bo der hele året, hvis du ønsker det, husene er
generelt billige, du behøver ikke sælge dit eget hus, da du gerne må eje
to huse, og kun være indregistreret på den adresse du bor mest tid af
året!
ulempen er, at du skal betale renovationsafgift og ejendomsskatter til
begge huse.
Men jeg synes det er ligegyldigt, for når du kan spare op mod en halv
milion ved at købe et helårshus istedet for, gør det ikke noget hvis jeg
skal betale det mere i ejendomsskatter.
Vi leder nu efter det ideelle hus...
...håber at andre der havde samme problem kan blive opmunteret, og at
andre evt kan få gode ideer.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leonard

Dato : 27-04-04 14:01

"ise.jensen" <ise.jensen.news@kandu.dk> wrote:

>ulempen er, at du skal betale renovationsafgift og ejendomsskatter til
>begge huse.

Det skal du da også på et sommerhus.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 15:16

On Tue, 27 Apr 2004 11:26:05 GMT, "ise.jensen"
<ise.jensen.news@kandu.dk> wrote:

>..håber at andre der havde samme problem kan blive opmunteret, og at
>andre evt kan få gode ideer.

Gad vide om man så også kan have sin adresse fast i Holmsland Kommune
og så bo 90% af tiden i en anden kommune? Så kunne der jo være mange
skattekroner i det.

/Brian (opvokset i Hvide Sande og savner den billige kommuneskat)
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 27-04-04 15:26

On Tue, 27 Apr 2004 16:15:49 +0200, Brian B. Christensen <b r i a n
s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote:

>Gad vide om man så også kan have sin adresse fast i Holmsland Kommune
>og så bo 90% af tiden i en anden kommune? Så kunne der jo være mange
>skattekroner i det.

Man skal have folkeregisteradresse i den kommune, man opholder sig
mest i - så det kan ikke lade sig gøre på lovlig vis.

KS

Fra : SB

Dato : 27-04-04 21:32

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal have folkeregisteradresse i den kommune, man opholder sig
> mest i - så det kan ikke lade sig gøre på lovlig vis.
>
> KS

man kunne ellers få et fint kørselsfradrag når man nu arbejder i Århus

Søren