Pris for anlægsgartner ?
Fra : H.S.

Dato : 26-04-04 12:49

Vi vil gerne have skiftet vores 'stabilgrus-indkørsel' ud med en flisebelagt
indkørsel.

Vi har/skaffer selv fliser, og ønsker at ligge dem selv (for at spare lidt
penge).

Dvs vi skal have en anlægsgartner (går ud fra det er sådan nogen der gør
det) til at grave væk, lægge nyt på og vibrere og hvad der nu ellers skal
gøres, før vi kan lægge fliser på.

Vi snakker ca 100 km2 indkørsel.

Hvad vil sådan et stykke arbejde mon koste ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : TG4600

Dato : 26-04-04 14:18

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> det) til at grave væk, lægge nyt på og vibrere og hvad der nu ellers skal

100 km2, det var ikke så lidt

Men hvis i har stabil i indkørslen i forvejen er der vel ikke nogen grund
til at grave det af??

Vi havde stabil liggende fra byggeriet. Det blev grovplaneret med en
bob-cat, derefter 5-8 cm grus, vibreret, + afretningsgrus og herregårdssten
på 280 m2.

Anlægsgartnerens pris for dette var 70.000,- + moms heraf var de første ca.
30.000,- materialer. Så med lidt simpel forholdsregning vil jeg gætte på at
prisen vil være omkring 18.000,- og med lidt held kan du måske spare
halvdelen ved selv at lægge fliserne. Så du skal nok regne med at slippe
8.000,- - 10.000,-

PS.: Vi fandt et sjak der ville gøre det i påskeferien, for 50.000 inlusive
materialer

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 12:42

"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse
> 100 km2, det var ikke så lidt
Nej, der er 'desværre' masser af plads

> Men hvis i har stabil i indkørslen i forvejen er der vel ikke nogen grund
> til at grave det af??
Jaeh.. der skal jo også være plads til noget sand.. ?

> [...]
> prisen vil være omkring 18.000,- og med lidt held kan du måske spare
> halvdelen ved selv at lægge fliserne. Så du skal nok regne med at slippe

Jeg regnede godt nok også med at det ville koste noget i den retning - så
kommer jeg nok til at lave det selv, da jeg mener 10.000 er meget for 1 dags
arbejde.
Jeg ville mene 3-4000 kr var en rimelig pris - men det er der jo nok nogen
som er uening i

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 27-04-04 12:51

H.S. wrote:

> [...]
> arbejde.
> Jeg ville mene 3-4000 kr var en rimelig pris - men det er der jo nok nogen

Det er flot hvis du kan nå (ene mand) at rette 100 m² af på een dag.

Det ville måske være smart at få et tilbud.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
You know you're a Linux geek when...

When you hear the words 'Fresh meat' you think of software.

- segfault

Fra : H.S.

Dato : 27-04-04 13:01

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse

> Det er flot hvis du kan nå (ene mand) at rette 100 m² af på een dag.

Måske må konen med ud og holde i den anden ende af brædtet. Vi snakker 3
meter i bredden og knap 35 m langt.
Det skulle man vel nok kunne klare ?
Jeg har ihvertfald afrettet sand på vores 35 kvm terasse og vibreret på
langt under 1 dag.

Fra : TG4600

Dato : 29-04-04 07:20

> [...]
> meter i bredden og knap 35 m langt.
> Det skulle man vel nok kunne klare ?
> Jeg har ihvertfald afrettet sand på vores 35 kvm terasse og vibreret på

1. Lad en 'brolægger' give et tilbud
2. Forhør dig om hvad der indgår (hvor meget der skal graves af, kan det
gamle stabil-underlag genbruges, hvor meget grus skal der ca. på etc.)

Så kan du jo vurdere om hans pris er rimelig, i forhold til hvad det koster
dig at få leveret grus, leje maskiner, og et antal dages knokle arbejde.

Husk at 100 m² med 5-8 cm grus + 3-5 cm afretning ~ 8-10 m³ ~ 12-14 ton

Jeg tør godt love dig at du er træt i arme og ben inden du får kørt det hele
ind medmindre du lejer en maskine til at køre gruset ind (det koster
også...) og så skal du også ud og leje en pladevibrator, både til gruset og
til fliserne når de er blevet lagt..

Jeg vil tro at det koster noget i retning af:

Grus: 2000
Levering af grus 500-1000
Leje af pladevib. 500
I alt 3000-3500

Du vil nok hurtigt opdage at det er svært at holde en god timeløn på
besparelsen - men bortset fra det vil jeg ønske dig en god arbejdslyst...