Liguster går ud.
Fra : Mogens

Dato : 26-04-04 10:44

Hej

Mod min nabo er der en ældre liguster hæk (Bredbladet stedsegrøn)
Eller rettere sag der var en hæk. For et par år siden begyndte en del af den
at blive gul og tabte alle blade. Det meste af den kom sig igen, men sidste
år var den helt død.
Nu er resten af hækken begyndt at blive gul, så det ender jo nok med at den
også skal rykkes op.

Hvad er grunden til at den går ud? Kan det være alderen som er omkring 40-45
år?

Kan vi godt plante en ny liguster hæk ?

Mogens

Fra : Peter Schroeder

Dato : 26-04-04 14:14

"Mogens" skrev
> [...]
> at blive gul og tabte alle blade. Det meste af den kom sig igen, men sidste

Jeg kommer til at tænke på RoundUp? Eller saltning?

> Hvad er grunden til at den går ud? Kan det være alderen som er omkring 40-45
> år?
> Kan vi godt plante en ny liguster hæk ?

Jeg aner faktisk ikke hvad levetiden er for sådan en fætter.
Jeg har set bøgehække som var betydeligt ældre, men
det var jo ikke det, du spurgte om...

Fra : Mogens

Dato : 26-04-04 14:22

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> Jeg kommer til at tænke på RoundUp? Eller saltning?

Hækken har ikke været udsat for hverken Round UP eller saltning.
Så det må være noget andet.

> Jeg aner faktisk ikke hvad levetiden er for sådan en fætter.
> Jeg har set bøgehække som var betydeligt ældre, men
> det var jo ikke det, du spurgte om...

Nej ,men det er da rart at vide at man kan plante en hæk der lever længere
end realkreditlånet

Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-04-04 09:20

Mogens skrev:

> Hvad er grunden til at den går ud?

....den har overliggende rødder, så blir der gravet for tæt på den blir
de ødelagt...
Hans