Trægulv & Hund
Fra : Hansen

Dato : 25-04-04 12:18

Jeg har lige en forespørgsel ang. trægulv og hund. Vi skal til at lægge et
trægulv i vores stue på cement uden gulvvarme, derfor skal gulvet være varmt
i sig selv. Derudover har vi også en hund der har klør, og vores nye gulv
skulle jo helst ikke være fyldt med ridser. Hvilken type kan der anbefales
til disse 2 krav

Tak for hjælpen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-04-04 06:41

Hej

Hansen wrote:
> [...]
> skulle jo helst ikke være fyldt med ridser. Hvilken type kan der anbefales

Med hensyn til hunden, så kommer det jo lidt an på hvilken hund i har.
Er det en 700 grams firbenet tot eller er det en 60 kilos Rottweiler?
For uanset hvilket glv du har, så vil sidstnævnte kunne lave dybe
plovfurer i gulvet hvis den pludselig sætter fra.

Jeg ville vælge et ulakeret gulv til hund. En ridse i sådan et gulv
forsvinder af sig selv som en del af den patina som gulvet får med
tiden. Et lakeret gulv vil få hvide ridser og skal omlakeres hvis det
skal være flot igen.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.

Fra : Lars Svane

Dato : 26-04-04 07:20

On Sun, 25 Apr 2004 13:17:44 +0200, "Hansen" <d@mail.dk> wrote:

> [...]
>skulle jo helst ikke være fyldt med ridser. Hvilken type kan der anbefales

I mit gamle hus havde jeg et flot afhøvlet bøgeparket gulv. Det var
også fint men mine to store hunde sørgede for en masse savlepletter,
bare en dag efter vask var gulvet polkaprikket. Ridser var der masser
af, ikke så meget afsæt men mere hvis noget røg ind under sofaen og
skulle graves ud.

I mit nye hus har jeg lagt laminat gulv af en god kvalitet, her er
ingen problemer med savl eller udgravninger. Liminaten er hård og kan
ikke blive våd.

Eneste problem med laminat eller larkerede gulve er at når hunden
bliver gammel kan den ikke gå på gulvet mere, bambi på glatis og det
er altså synd.

Mvh
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 10:57

Hej Hansen!

Jeg har ulakeret gulv.. Det er knap så sjovt med poter, savl, vand osv...
Men dog ingen synlige ridser :P
Jeg ville så hellere vælge ulakeret gulv end lakeret, for din hunds skyld...
Det er mere skridsikkert

-M&M

Fra : Hansen

Dato : 26-04-04 22:18