svellehegn
Fra : Joergensen

Dato : 24-04-04 08:35

For nogle år siden købte vi et hus bygget på skrånende terræn,
som et sted har en svellevæg bestående af fire langsliggende med
skinnehullerne udad - if u know what I mean- Væggen er i 7 sveller
lang.

Ved de langsgående samlinger er der sat en 4"x4, der nu er så rådne
at de skal skiftes. Ét sted har jordtrykket faktisk væltet et fag.

Nå, men der er ikke nogen grund til at gentage en sådan succes, så
jeg tænkte at det må kunne gøres bedre og anderledes.

Her er hvad jeg har tænkt: Ved skinnehullerne sætter jeg et
galvaniseret rør i minimun samme dybde som væggen er høj (120 cm)
Det betyder at der kommer dobbelt så mange "vægholdere" end før!

   Er det i det hele taget en god ide og kan man håndbanke rør ned i den
   dybde?

   Har I nogle gode ideer til anden løsning?

--
Regards

f.b. -{3000}-

Fra : Joergensen

Dato : 24-04-04 08:39

On Sat, 24 Apr 2004 09:35:11 +0200, Joergensen <zillyink@hotmail.com>
wrote:

>    Har I nogle gode ideer til anden løsning?

ups...foreslå nu ikke ikke stenhegn; hverken knækfliser, barnehoveder
eller andet.
Vi vil beholde svellerne.....vi gider ikke at lave det helt store nummer
ud af det lige nu!

--
Regards

f.b. -{3000}-

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 26-04-04 00:23

Tsk tsk... Kør nu det skrammel på kommunekemi i Nyborg!!!
Få så fat i din lokale anlægsgartner og få lavet en holdbar,"naturlig"
langsigtigt løsning...

Mvh John...

newsr6x97wr2xexlqe@dtext.news.tele.dk...

Fra : F.B. [3000]

Dato : 26-04-04 19:33

"AnlægsgartnerJohn" skrev i en meddelelse:
> Tsk tsk... Kør nu det skrammel på kommunekemi i Nyborg!!!
> Få så fat i din lokale anlægsgartner og få lavet en holdbar,"naturlig"
> langsigtigt løsning...
>
> Mvh John...

Min gode hr. "AnlægsgartnerJohn"

Jeg ved det jo godt og der jo lissom ikke nogen grund til at tværer i det,
vel!
Problemet er at jeg ikke gider at gøre noget ved det de næste par år, da der
er rigeligt andet og vigtigere at gå i krig med.
På den anden side set ser et væltet hegn jo lidt utjekket ud, men kan
reetableres med en mindre indsats end det du lægger op til, men allerhelst
vil jeg gerne have en naturstensvæg eller lign., men det kræver en hel
anderledes indsats end det jeg gider i øjeblikket.

Derfor "rørløsningen" sat i beton, men hvilken rørdimension: 2, 3 ell. 4
tommer, massivt ell. hult??

Betonsten eller mur er helt udelukket.
--
Hilsen