Handel med Typehuse
Fra : diablo de la velocid~

Dato : 23-04-04 07:13

Hej med jer.

Vi har købt en grund og skal i gang med at bygge et typehus - og har i den
fundet et par spændende alternativer.

Mit spørgsmål er imidlertid om der er nogen som har erfaringer med, om man
kan handle lidt med prisen (man er vel jyde) for et sådan typehus? Det er
trods alt en investering på kr. 1-1½ mio.

I øvrigt vil gode forslag (links) til typehuseproducenter, som bygger i
Nordjylland, være meget velkomne - på forhånd tak!

/Henrik
Denne mail er sendt til både dk.bolig og dk.fritid.hus-og-have

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-04-04 09:00

"diablo de la velocidad" <no@way.xx> skrev i en meddelelse
> I øvrigt vil gode forslag (links) til typehuseproducenter, som bygger i
> Nordjylland, være meget velkomne - på forhånd tak!

www.vendia-huset.dk

www.kfs-boligbyg.dk

Mvh

Caspersen

Fra : Dunk

Dato : 23-04-04 22:55

> Mit spørgsmål er imidlertid om der er nogen som har erfaringer med, om man
> kan handle lidt med prisen (man er vel jyde) for et sådan typehus? Det er
> trods alt en investering på kr. 1-1½ mio.

At være jyde har vel ikke noget med handel at gøre. Det meste handel finder
jo sted i øst-danmark. Ellers ville de jyske politikere jo heller ikke hyle
sådan op over arbejdspladser og at suge penge ud af de sjællandske kommuner.
Hele Jylland er jo snart på overførselsindkomster. At være jyde er snarere
et spørgsmål om at være nasser og få det hele til at ligne Netto og Aldi.

Mine 2 øre, som er træt af at høre, at det skulle være særligt
kvalificerende at være jyde.

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 24-04-04 10:02

"Dunk" <Bum@bum.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> et spørgsmål om at være nasser og få det hele til at ligne Netto og Aldi.
>
> Mine 2 øre, som er træt af at høre, at det skulle være særligt

Fordomsfuld, snæversynet, uvidende, Irma-fanatiker og ikke specielt kvik...
Hvor i alverden kom de ord fra? Vel ikke fra én som har boet en stor del af
sit liv i både Jylland og Sjælland. Under alle omstændigheder passer de ikke
specielt på jyder eller sjællændere, men på dig som person!

Hvis du så ofte hører at det skulle være kvalificerende at være jyde, kan
det måske bare være en undskyldning for, at som folk generelt ikke mener du
er kvalificeret - hvilket jeg umiddelbart syntes lyder fornuftigt.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Gert Espersen

Dato : 26-04-04 08:17

Handel med Jyske dollars er ikke noget der foregår i hverken Irma eller
Netto. Og for den sags skyld heller ikke med
typehusfirmaerne.....Ialtfald ikke om dagen.....

Nej det er den handel der rent faktisk holder hjulene igang herhjemme i
lille DK.....Efterhånden som håndværkerpriserne er blevet ubetalelige
for almindelige dødelige, må der jo findes andre metoder....Og det er
her de Jyske Dollars kommer ind i billedet......Ikke noget lyssky med
sort arbejde / sorte penge eller lignende, men JYSK Handel, og især
NORDJYSK Handel. Og regnskabsmæssigt sparer det en masse penge, ligesom
Told/Skat sparer momsberegningerne.....

Men det kan der jo diskuteres meget om......både på fornuftigt og mindre
fornuftigt plan......

Iøvrigt! Hold dig fra Holmsøhuset......Sjusk - snøvl - fusk - og i det
hele taget en DÅRLIG oplevelse.

M.v.h.

-Gert..

Fra : frederik

Dato : 29-04-04 10:07

"diablo de la velocidad" <no@way.xx> wrote in message news:<4088b402$0$28836$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
>
> /Henrik
> Denne mail er sendt til både dk.bolig og dk.fritid.hus-og-have

hej henrik

Handle kan man altid, men pas på. i ikke handler kvalitet ned. Vi har
selv fået bygget et sommerhus, i løkken, og var rundt omkring div
firmaer, men stødte på et alternativt firma, de laver tegningerne helt
fra bunden af hver gang, og indhenter tilbud fra deres
samarbejdspartner, og sammensætter det bedste bud. Men det bedste er
at de trækker de ting ud som de mener vil være økonomiske bedst vi
selv anskaffer, bla. køkken mv. da der er store penge at spare ved
selv at købe dette. prøv at kigge på www.dlh-huse.dk. den fortæller
ikke meget, da man ikke kan få tilsendt materiale, vi ringede blot til
deres konsulent, og tog en snak. Vores hus er færdig i denne uge,og
indtil nu ser det ok ud.

mvh

frederik