Tegning til kommune - hvordan
Fra : Pernille H. Larsen

Dato : 18-04-04 12:40

Hejsa

Vi skal have bygget en carport, og jeg har tæsket lokalplanen for området
igennem et par gange. Uden at få nøjagtig svar på, hvordan man forholder sig
i forhold til tegning af projektet.

Mener selv, at projektet skal anmeldes med en tegning, men at man kan
påbegynde arbejdet, hvis kommunen ikke har gjort indsigelse inden 14 dage.
Er det korrekt ? Og hvor nøjagtig skal tegningen være ? Kan jeg selv slå
streger på ternet papir, eller skal der en "arkitekt" til hjælp ?

Nogen med forstand ?

Vh
Peter og Pernille

Fra : Janne & Jens Jørgen ~

Dato : 18-04-04 13:03

På "min" kommunes hjemmeside er der en pjece som beskriver ganske godt
hvilke tegninger der skal sendes ind, hvad mean skal være opmærksom på og
selv gøre, den er faktisk ganske god
www.ggk.dk
Klik på by, byg og bolig, dernæst på byggeansøgning m.v.
Så har du pjecen .....

Fra : tb

Dato : 18-04-04 13:05

> Mener selv, at projektet skal anmeldes med en tegning, men at man kan
> påbegynde arbejdet, hvis kommunen ikke har gjort indsigelse inden 14 dage.
> Er det korrekt ?

ja, hvis diverse krav om småbygninger, afstand til skel, højde osv er
overholdt

> Og hvor nøjagtig skal tegningen være ? Kan jeg selv slå
> streger på ternet papir, eller skal der en "arkitekt" til hjælp ?

Jeg udvidede huset med 65kvm (udnyttet 1. sal), og til dette lavede jeg en
tegning i profil + en plantegning ... i word

Dog skal det siges, at den lignede en rigtig tegning. Jeg ledte efter
tegninger på nettet (typehuse firmaer er gode og lod mig kraftigt
inspirere. Den købte de. Husk at angive materiale valg etc + giv udtryk
for at du har tænkt over dimensionering mv, så du ikke virker som en der
intet ander

God fornøjelse