Hyacintløg
Fra : Lene Pedersen

Dato : 17-04-04 20:01

hej NG.

Jeg har i julen sidste år købt et par hyacintløg som jeg har fremdyrket
indendørs. Løgene står stadig i de små potter som jeg købte dem i, og jeg
har løbende holdt liv i dem med vanding.
Kan jeg plante dem ud i haven og regne med at de blomstrer i løbet af
sommeren?
Hvornår er det bedste tidspunkt at gøre det på ?
Kan jeg tage dem ind til vinter med henblik på at få dem i blomst igen så?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-04 20:35

On Sat, 17 Apr 2004 21:00:45 +0200, "Lene Pedersen" <Lopa@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>har løbende holdt liv i dem med vanding.
>Kan jeg plante dem ud i haven og regne med at de blomstrer i løbet af

Nej.
Dvs. du kan (og bør) plante dem i haven hvor de kan stå og komme til
kræfter igen. Men hyacinter blomstrer om foråret, så der kommer tidligst
blomst på dem igen til næste forår.

Nu har de så været drevet frem til blomstring tidligt, det kræver tit
ekstra kræfter fra løget, så det er endda ikke sikkert der kommer blomst
i det før om to år.

>Kan jeg tage dem ind til vinter med henblik på at få dem i blomst igen så?

Det skal du nok ikke regne med.

http://www.gartneriet.dk