Beskæring af pære træ
Fra : Ann Jensen

Dato : 17-04-04 08:38

Hejsa
Vi skal til og beskæer vores pære træ men vi hved ikke hvordan vi skal gøre
det.???
håber at der er nogen der vil hjælpe os.
Ann

Fra : Kristina

Dato : 18-04-04 21:41

"Ann Jensen" <xafie@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gøre
> det.???
> håber at der er nogen der vil hjælpe os.

Jeg er på ingen måde ekspert, men jeg tror at pære- og æbletræer skal
beskæres om vinteren...

Fra : H.S.

Dato : 19-04-04 14:18

"Kristina" <andrea@jubiipostFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er på ingen måde ekspert, men jeg tror at pære- og æbletræer skal
> beskæres om vinteren...

Det er ikke et krav om at de skal beskæres om vinteren, men det er smartest,
for hvis man beskærer om sommeren/forår, risikerer man at komme til at skære
det steder af, hvor der ville komme frugter.

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 19-04-04 15:40

Pærer kan både sommer og vinterbeskæres. Nu er vi så langt henne på foråret
at jeg ville vente til træet blomstrer med at beskærer når i ikke har
erfaring med det. Vandris skal fjernes de er tynde og op til en menter lange
ude blomster skyder ofte fra stammen de kan rykkes af hvilket giver det
bedste resutat. Skæres de af kommer der bare 3-5 nye vandris. Syge og
udgåede grene fjernes også og grene der krydser hinanden ligeledes. Jeg har
en vejledning i beskæring af frugtræ et sted jeg skal prøve at finde den og
sende den hvis jeg stadig har den.
Forkert beskæring kan resultere i at træet kommer ud af bæring (holder op
med at blomstre).

Mvh Tina

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-04-04 16:45

> [...]
gøre
> det.???
> håber at der er nogen der vil hjælpe os.

Hvorfor vil I beskære det?

Hilsen Inger