Råd ønskes: skjulte tagrender
Fra : Michael

Dato : 12-04-04 20:34

Hejsa er der nogen som kender nogle alternativer som erstatning for
indbyggede Zink tagrender, hvis man gerne vil bevare de skjulte tagrender,
MVH Michael

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-04-04 11:25

Michael skriver:

> Hejsa er der nogen som kender nogle alternativer som erstatning for
> indbyggede Zink tagrender, hvis man gerne vil bevare de skjulte tagrender,
> MVH Michael

Hvem kan dog finde på at bevare skjulte tagrender?!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-04-04 17:04

> Hvem kan dog finde på at bevare skjulte tagrender?!

Jeg vil da foretrække skjuldte tagrende, hvsi jeg får valget. Hvad er
ulempen?

Mvh Maria

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-04-04 17:13

Maria Frederiksen wrote:

> Jeg vil da foretrække skjuldte tagrende, hvsi jeg får valget. Hvad er
> ulempen?

1. Det er mere besværligt at rense tagrenden for nedfaldne blade.
2. Der er stor risiko for råd i tagspærenes nederste dele og i udhængets
underbeklædning.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-04-04 17:57

Hej

Erik Ginnerskov wrote:
> 1. Det er mere besværligt at rense tagrenden for nedfaldne blade.

Nejda. Metoden er vand, vand og masser af vand. Nåja - et regnsæt er
godt arbejdstøj.

> 2. Der er stor risiko for råd i tagspærenes nederste dele og i udhængets
> underbeklædning.

Det er der jo også ved de synlige. Forkert konstruktion eller forkert
vedligeholdelse er nok større årsag til råd end selve det, at det er
skjulte render.

Medmindre det er kobberrender på et glaseret tegltag, så foretrækker jeg
også de skjulte.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk