Bestemme 'ukrudt' foto
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-04 17:49

Hvad er dette 10 cm høje 'ukrudt' i græsset? Det var dem jeg sidste år
troede var frøsåede Franske Anemoner, men nu siger blomsten jo noget andet.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 12-04-04 18:06

> Hvad er dette 10 cm høje 'ukrudt' i græsset? Det var dem jeg sidste år
> troede var frøsåede Franske Anemoner, men nu siger blomsten jo noget
andet.

Er det ikke bare en alm. anemone, som man typisk finder i skove og haver? En
smuk forårsbebuder som jeg ikke ville karakterisere som en ukrudtsplante...
tvært imod.

Se også her:
http://www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/den_naturlige_have/608.html

Det er mit bedste bud!

Mvh. Janni

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-04 20:00

"Janni Nørmølle" <trinity76@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
En
> smuk forårsbebuder som jeg ikke ville karakterisere som en

(Det står også i halvt anførselstegn....) Det må være rigtigt, men den
bliver altså lidt lille i græsset, dens forældre står ovre under hækken, men
de er meget fyldigere i bladene og har større blomster.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen