Varmluftovn er gået kold
Fra : Snavox

Dato : 12-04-04 14:47

Hej.

Varmluftovnen i vores komfur virker ikke mere. Lyset i ovnen virker,
kogepladerne virker, men ovnen blive ikke varm.

Kan det være en sikring, der er gået i ovnen, eller er det hele
varmelegemet? Og kan det betale sig at skifte det ud? Komfuret er ca. 10 år
gammelt.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-04-04 15:23

"Snavox" skrev
> Varmluftovnen i vores komfur virker ikke mere. Lyset i ovnen virker,
> kogepladerne virker, men ovnen blive ikke varm.

Det kan også være en sikring i målerskabet eller
termostaten. Min termostat-dims brækkede engang
(den lignede et lille Matadorhus med sidebygning)
Jeg limede den sammen igen med plastic-padding.
Det holder endnu 10 år efter.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-04-04 15:54

"Snavox" <snavox@msn.com> wrote in message
> [...]
>
> Kan det være en sikring, der er gået i ovnen, eller er det hele
> varmelegemet? Og kan det betale sig at skifte det ud? Komfuret er ca. 10

Muligvis en termosikring. Pil bagpladen af (slå strømmen fra først) og se om
der er en lille sikring, der kan trykkes på. Ofte er det en meget lille rød
knap. Hvis det ikke hjælper, kan det være varmelegemet.

mvh
Preben

Fra : Biker Mike

Dato : 12-04-04 16:35

Tag dit multimeter og mål mellem de 2 ledninger til varmelegemet, afhængig
af typen skal der stå mellem 230 - 380 V imellem, hvis der er spænding på er
det varmelegemet der er gået, om det kan betale sig at skifte det afhænger
naturligvis hvad prisen på ringvarmelegemet er og hvor glad du er for dit
komfur , til mit Gorenje kostede det ca 500 kr.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,