Lav en græsplæne...!?
Fra : Anders Lund

Dato : 12-04-04 13:17

Hej!

Jeg er blevet husejer, og skal i den forbindelse have anlagt have.
Jeg har et jordstykke på ca. 1000 kvm., som skal laves om til græsplæne.
Lige nu ligger det som en stubbemark....

Resultatet skulle gerne blive til en jævn og grøn plæne.....

Jeg har måske muligheden for at alliere mig med en bondemand og diverse
maskiner!
Hvordan griber jeg det an?

Jeg har brug for vejl. fra A-Z

Tak!---------

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min E-mail, så slet "fjern-" i adressen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-04-04 21:05

On Mon, 12 Apr 2004 14:16:56 +0200, "Anders Lund"
<anders.lp@fjern-tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Resultatet skulle gerne blive til en jævn og grøn plæne.....
>
>Jeg har måske muligheden for at alliere mig med en bondemand og diverse

Hvis det er et nybygget hus, så er det en god ide at få grubet jorden,
dvs. få den løsnet langt ned. Jorden kan risikere at være blevet trykket
meget sammen af maskiner ol. under byggeriet.

Dernæst skal der fræses og planeres. Man kan trække en europalle eller
en lille stige med noget tungt ovenpå, og få jorden ret jævn.
Så tromles jorden og du kan nu tydeligt se om den er jævn nok - hvis
ikke, så tag en tur mere med rive eller europallen. Gentag dette indtil
du syntes det er jævnt nok - eller ikke gider mere

Til sidst rives det hele, frøet såes og der tromles. Og så er det bare
at vente.

>Jeg har brug for vejl. fra A-Z

Hovhov, hvor jeg arbejder er A-z et skældsord!

http://www.gartneriet.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 19-04-04 16:46

Tak for hjælpen.....