Ejerskifteforsikring.
Fra : Jørn Vind

Dato : 12-04-04 12:25

Hej - min far skal have solgt sit hus, og han ønsker ikke bagefter at stå
med noget ansvar for det solgte hus. Derfor skal vi have udfærdiget en
tilstandsrapport og efterfølgende et tilbud på en ejerskifteforsikring.

Er der megen forskel i priser på disse ? Er der nogen der har et godt råd
til hvilket forsikringsselskab man med fordel tager kontakt til ?

Jørn Vind

Vi bor på Grønnevangen 54
5210 Odense NV

Tlf 66 16 19 83

Se også vore hjemmesider:

http://home20.inet.tele.dk/fritidshuset/

http://www.vindmusik.dk

Fra : Ole Jansen

Dato : 12-04-04 16:20

Jørn Vind wrote:
> [...]
>
> Er der megen forskel i priser på disse ? Er der nogen der har et godt
> råd til hvilket forsikringsselskab man med fordel tager kontakt til ?

Såfremt din far har en ejendomsmægler på, så vil mægleren
sørge for både at få udarbejdet en tilstandsrapport og ind-
hente tilbud på ejerskifteforsikring. Din far kan naturligvis,
når han har tilstandsrapporten, selv indhente ejerskiftetilbud,
og således vælge den billigste, idet han jo skal betale ½-delen
af præmien.

Hilsen Nanjan

Fra : Søren

Dato : 13-04-04 13:01

> Din far kan naturligvis,
> når han har tilstandsrapporten, selv indhente ejerskiftetilbud,
> og således vælge den billigste, idet han jo skal betale ½-delen
> af præmien.

Ja minimum ½-delen af præmien på den ejerskifteforsikring som køber vælger
at tegne !
Så at han har fundet den billigste på markedet, betyder ikke at det er det
beløb han skal betale ½-delen af.

--
Søren

Fra : Mads Madsen

Dato : 13-04-04 17:03

Søren wrote:
> Ja minimum ½-delen af præmien på den ejerskifteforsikring som køber
> vælger at tegne !
> Så at han har fundet den billigste på markedet, betyder ikke at det
> er det beløb han skal betale ½-delen af.

Jo, det gør det faktisk. Sælger tilbyder at betale halvdelen af en bestemt
ejerskifteforsikring. Hvis du som køber vælger en billigere forsikring,
scorer du selv hele fortjenesten. Ligeledes skal du også selv betale hele
merprisen for en dyrere forsikring, hvis du vælger det.

Det er jo egentlig også logisk. Ellers kunne man forestille sig en køber der
fandt en ejerskifteforsikring med en skyhøj premie og dermed faktisk fik en
betydelig rabat på huset.

/Mads

Fra : anders majland

Dato : 15-04-04 20:18

> Jo, det gør det faktisk. Sælger tilbyder at betale halvdelen af en
> bestemt ejerskifteforsikring.

Lige præcis.

> Det er jo egentlig også logisk. Ellers kunne man forestille sig en
> køber der fandt en ejerskifteforsikring med en skyhøj premie og
> dermed faktisk fik en betydelig rabat på huset.

Selv i samme selskaber er der utrolig stor forskel på hvordan
selvrisikoen for køber kan skrues sammen og dermed hvad præmie den
tilbydes til. Sælger finder naturligt nok det billigste tilbud med den
højeste selvrisiko for køber ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-04-04 09:25

In an article of 11 Apr 2000 Jørn Vind wrote:

> [...]
>
> Er der megen forskel i priser på disse ? Er der nogen der har et godt råd
> til hvilket forsikringsselskab man med fordel tager kontakt til ?

Da jeg købte hus tilbød ejendomsmægler/sælger en ejerskifteforsikring
gennem Nykredit. Jeg indhentede selv et tilbud fra Top Danmark. Nykredit
var markant billigere.

--
Uffe Holst

Fra : iceman

Dato : 22-04-04 10:14

hej

Nu vil jeg lige hoppe over på den anden side, er det en fordel for køber at
vælge sådan en ejerskifteforsikring ??
den dækker jo ikke det der står i tilstandsraporten, og din almindelige
husforsikring har man jo også.

Thomas