Reperation af plæneklipper
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 11:47

Hej

Jeg har en plæneklipper af mærket Major Multiclip 46S (made by Stiga!!)

Men nu vil den ikke starte, der kommer benzin hvor der bør havne men der
kommer ingen strøm til tændrøret.

Er der nogle som kender til denne model og som ved lidt mere om modellen?

Fra : Henning Lund

Dato : 12-04-04 12:31

Peter skrev:

> Men nu vil den ikke starte, der kommer benzin hvor der bør havne men
> der kommer ingen strøm til tændrøret.

Er det ikke bare et nyt tændrør der skal til, eller kan du ikke få
bæstet til at gnistre hvis du holder tændrørsledningen ca 0,5 cm fra
f.eks topstykket?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Peter C:\\>

Dato : 12-04-04 12:41

"Peter" <kam3190 [at] vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer ingen strøm til tændrøret.
>
> Er der nogle som kender til denne model og som ved lidt mere om modellen?

At det er en Major eller Stiga er egentlig ikke det mest interessante
Det er meget mere vigtigt at du fortæller om motoren er en Briggs & Stratton
eller en Tecumseh
(Min fars Stiga har en Tecumseh, så det kunne godt være sådan en)

Hvis det er en B&S kan du finde en hel masse info om deres motorer på deres
hjemmeside http://www.briggsandstratton.com
Der er vist både vedligeholdelsesmanualer og meget andet godt.

.....men altså...selv uden en reparationsmanual, er det jo ikke verdens mest
komplicerede maskine at skille ad.

Prøv at pille skjoldet med træksnoren af...derinde under sidder "dimserne
der laver strøm"......det kan være de har fået lidt overfladerust og
støv/møg og bare trænger til en kærlig hånd med lidt fint sandpapir.
Det gjorde jeg på min forhenværende klipper, et år den ikke ville starte.

MVH Peter C:\

P.S. Nu er det ikke benzinen fra sidste år du forsøger at starte den på vel
?
Benzin står og bliver sløvt.....sørg for det er frisk benzin.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 12-04-04 18:29

> [...]
> kommer ingen strøm til tændrøret.
>
> Er der nogle som kender til denne model og som ved lidt mere om modellen?

Hvis det er en Briggs og Stratton motor, så er der garanteret overfladerust
på svinghjulets magneter. Af med svinghjulet og puds det med lidt fint
smærgellærred.

MVH Niels