gratis fliser i Herlev 2730
Fra : Claus Nielsen

Dato : 12-04-04 10:09

Hejsa, jeg har fået lavet lidt flisebelægning og har ca. 10 m2 SFsten i
overskud.

Jeg har også et par m2 6kantet i overskud.

skriv hvis du er interesseret, fliserne skal ikke tages op, de står
stablet.

De kan afhentes i herlev.

VH
Claus Nielsen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-04-04 10:22

"Claus Nielsen" <claus@outsearch.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa, jeg har fået lavet lidt flisebelægning

- og hvis tur der det så denne gang til at fortælle, at annoncering foregår
i de dertil indrettede grupper, og IKKE her?

Hilsen Inger

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-04-04 10:40

Inger Pedersen skrev i sit indlæg på usenet:
> - og hvis tur der det så denne gang til at fortælle, at annoncering
> foregår i de dertil indrettede grupper, og IKKE her?
> Hilsen Inger

Min - jeg nåede ikke med i de andre indlæg - Mads var for hurtig

Køb, salg og dermed også "foræres væk" hører ikke hjemme i denne gruppe,
men skal foregå i de dertil indrettede dk.marked.*-grupper

I dette tilfælde er det dk.marked.privat.hus-og-have

Læs mere om brug af usenet på http://www.usenet.dk

Jan

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Claus Nielsen

Dato : 12-04-04 11:02

Jeg takker for linket til usenet.dk og jeg kiggede under denne gruppe
og fandt

"3.2 Ønskes ikke:
Køb og salg henvises til dk.loppemarked.
(Udveksling og bytte af planter, frø, aflæggere og
lignende er dog tilladt.) "

Hvis jeg skrev at man kunne få gratis frø, så var det tilladt ?

Men da det ikke er det ønskede resultat, så vil jeg da ikke bruge denne
gruppe til dette mere.

VH
Claus

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-04-04 20:51

On 12 Apr 2004 10:01:35 GMT, Claus Nielsen <claus@outsearch.dk> wrote:

> [...]
>lignende er dog tilladt.) "
>
>Hvis jeg skrev at man kunne få gratis frø, så var det tilladt ?

Ifølge fundatsen, tja.. så er det vel.
Jeg er selv af den mening at det er det vi har markedsgrupperne til.
Hvis jeg vil købe noget bestemt, så vil jeg da hellere læse i den blå
avis hvor der er alt til salg, end i et tilfældigt haveblad som måske,
måske ikke, har en annonce om det jeg søger.

>Men da det ikke er det ønskede resultat, så vil jeg da ikke bruge denne
>gruppe til dette mere.

Lige nøjagtigt - i markedsgrupperne rammer du ret præcist de personer
som er ude på at købe noget.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Claus Nielsen

Dato : 12-04-04 10:42

Undskylder meget.

Men jeg sælger jo ikke noget og fliser hører til hus & Have.

Hilsen
Claus

Fra : darkh

Dato : 12-04-04 11:19

> Undskylder meget.
>
> Men jeg sælger jo ikke noget og fliser hører til hus & Have.

At forære noget væk er principielt det samme som at sælge det til kr. 0,-.
Derfor hører dit indlæg til i dk.marked.privat.hus-og-have og ikke
dk.fritid.hus-og-have.

mvh
Jesper

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-04-04 11:45

I news:Xns94C9771A0E06Dclausoutsearchdk@62.243.74.162 <Claus Nielsen>
<claus@outsearch.dk> skrev:

> Undskylder meget.
>
> Men jeg sælger jo ikke noget og fliser hører til hus & Have.

Gruppen kan måske virke lidt pernittengrynede, men det er lidt ligesom
Fanden og Lillefingeren.

Din venlige gestus er sådan set uskyldig nok og udgør ikke nogen
trussel, men hvis vi ikke holder stien ren, vil debatindlæggene hurtigt
drukne i diverse annoncer.

Det er ikke uvenlighed og paragrafrytteri, det er selvforsvar :)

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Claus Nielsen

Dato : 12-04-04 12:14

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in news:407a73be$0$534
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> drukne i diverse annoncer.
>
> Det er ikke uvenlighed og paragrafrytteri, det er selvforsvar :)

Ja, dit indlæg er meget pænere end hvad jeg ellers har set.
Jeg laver heldigvis ikke indlæg så tit, tror sidste gang var over et år
siden, men indstillingen til at det gælder om at være den første der skal
korrigere nye brugere virker temlig fjendsk. Jeg har ikke noget imod at
blive rettet i en fejl, men antallet af indlæg der forsøger at gøre netop
dette er for meget. Hvis man starter en hetz mod folk, så skræmmer man
nemlig også dem væk som har gode intentioner. Når du snakker om selvforsvar
så popper ordet kamp op ! Er det en krig jeg er endt i ?

jeg kan godt se at jeg er i et gråområde, selvom et gruppemedlem synes at
det er indlysende at "gives væk er det samme som at sælge til kr 0,- ", men
så burde "gives væk" også stå under ting man ikke ser i denne gruppe.
hvilke er fair nok.

Jeg takker mange gange for din fine forklaring.

--
Claus Nielsen
Claus at outsearch dot dk

hvis du er i tvivl om reglerne så læs mere på http://www.usenet.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-04-04 12:51

I news:Xns94C986A5D66ECclausoutsearchdk@62.243.74.162 <Claus Nielsen>
<claus@fjern-outsearch.dk> skrev:

> Ja, dit indlæg er meget pænere end hvad jeg ellers har set.

Der findes kun pæne mennesker her i gruppen ;)

> [...]
> forsøger at gøre netop dette er for meget. Hvis man starter en hetz
> mod folk, så skræmmer man nemlig også dem væk som har gode

Jeg håber du læser med selvom du ikke skriver så tit. Har man hus &
have, er det bare *gruppen*.

Der er normalt ikke noget 'netikette-fnidder' her i gruppen. Et indlæg
som dit ville normalt ikke medføre den store reaktion fra gruppen, måske
en venlig henstilling. Men din timing er uheldig. Der har i den sidste
uge været flere tilløb til annoncer, så folk er lidt oppe på mæekerne :)

> Når du snakker om selvforsvar så popper ordet kamp op !
> Er det en krig jeg er endt i ?

Det er det nok. Men 'krigen' er ikke mod dig, du er bare blevet et
uskyldigt offer. 'Krigen' gælder de annoncehajer der vil misbruge
debatgrupper til fremme af deres private forretning.

> [...]
> synes at det er indlysende at "gives væk er det samme som at sælge
> til kr 0,- ", men så burde "gives væk" også stå under ting man ikke

Den lidt 'hysteriske' holdning bunder i erfaringer fra en anden gruppe
der ligner denne meget: dk.bolig. For nogle år siden blev den så
oversvømmet af boligannoncer, at den blev fuldstændig ubrugelig som
debatgruppe. Resultatet var at gruppen blev 'modereret', d.v.s. at alle
skribenter skal godkendes af et moderatorteam før deres indlæg kan
bringes i gruppen.

Dette skulle nødigt ske med denne gruppe, så derfor er folk lidt på
tæerne når der er tilløb til annoncer.

> Jeg takker mange gange for din fine forklaring.

Jeg håber at du bliver hængende. Vi *er* faktisk flinke mennesker :)
Held og lykke med den nye belægning.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-04-04 12:36

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> [...]
> hurtigt drukne i diverse annoncer.
>
> Det er ikke uvenlighed og paragrafrytteri, det er selvforsvar :)

Dk.fritid.hus-og-have er faktisk en af de få debatgrupper hvor visse
former for bytte m. v. er tilladt: "Udveksling og bytte af planter, frø,
aflæggere og lignende er dog tilladt." Jeg forstår det som at det skal
være "noget levende" der byttes, men det er da ikke så mærkeligt at
nogle er i tvivl.

Derfor synes jeg ikke man skal fare frem med brask og bram mod dem der i
uskyldighed forsynder sig mod den generelle regel: "Køb og salg henvises
til dk.loppemarked." Og hvor finder man forøvrigt dk.loppemarked? Det er
ikke videre brugervenligt at fundatserne ikke opdateres når der sker
ændringer i gruppenavne eller oprettes nye grupper.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-04-04 13:04

I news:c5dunj$vjv$1@news.net.uni-c.dk <Erik Olsen>
<modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev:

> [...]
> frø, aflæggere og lignende er dog tilladt." Jeg forstår det som at
> det skal være "noget levende" der byttes, men det er da ikke så

Enig. Fundatsen er ikke særlig 'skarp. Det har ikke været nødvendigt at
ændre det indtil nu. Enkelte indlæg med 'jeg vil gerne give noget væk'
plejer heller ikke at medføre den store reaktion. Det skal nok ses i lys
af de tilløb til annoncer der har været i den sidste uge.

> [...]
> dk.loppemarked? Det er ikke videre brugervenligt at fundatserne ikke
> opdateres når der sker ændringer i gruppenavne eller oprettes nye

Enig igen. Det er synd for for de uskyldige det går ud over.
Hvem tager initiativ til at ændre ordlyden i fundatsen til:
"Køb og salg henvises til dk.marked.*" ?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-04-04 20:56

On Mon, 12 Apr 2004 14:03:53 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Hvem tager initiativ til at ændre ordlyden i fundatsen til:
>"Køb og salg henvises til dk.marked.*" ?

Jeg ville gerne, men har ikke tiden til det, desværre.

Og man skal også huske på at da dk.fritid.hus-og-have blev oprettet var
der ikke en decideret hus-og-have markedsgruppe. Det er der kommet
sidenhen. Så egentlig vil det være rimeligt at få alt
køb/salg/bytte/bortgives henvist dertil. Og dermed slippe for den
gråzone som fundatsen til denne gruppe indeholder.

Og så håber jeg da i øvrigt at det gode vejr der loves til sidst på ugen
får havespørgsmålene frem i stedet for den fnidren der har været med de
for mange salgsannoncer på det sidste.

http://www.gartneriet.dk