Grundbehandling af husmansgulv?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 11-04-04 13:25

Jeg har været ved at lægge et nyt fyrtræsgulv på 1. sal.

Da der er ubehandlet skal jeg jo have gjort et eller andet. Selv om det er
helt nyt tør jeg ikke andet end at vaske det over med trærens. Der efter
skal det have noget en gang antiklud med hvid pigmentering. Nu skulle gulvet
holde sig lyst, men det skal jog også beskyttes mod smuds. Her ser jeg 2
valg og kan ikke rigtigt gennemskue fordele/ulemper.

Sæbebehandling & Oliebehandling

Begge typer fås med og uden pigmentering.
Hvad holder bedst?

Hvad er fordele/ulemper ved de 2 behandlinger. Jeg leder nok efter noget der
er nemt at holde og mest passer sig selv når først det er behandlet.

M.v.h. Ole Frederiken

Fra : Chriz

Dato : 11-04-04 16:46

Hej

- kan kun sige at jeg har været led og ked af 80 m2 sæbebehandlede gulve, som
jeg har haft de seneste 4 år. De er kun pæne hvis de vaskes ofte (ca 2-3 gange /
mrd.) og det gider man ikke i længden.

Har netop laget en nyt gulv og oliebehandlet det med hvidpigmenteret Faxe olie.
Er spændt på resultatet. En ven er meget begejstret for denne behandling.....

mvh

Chriz