Dancook grill
Fra : Heidi

Dato : 09-04-04 21:12

Er der nogen der har erfaring med kuglegrill fra Dancook?
Har kigget lidt på deres hjemmeside, og har også fundet ud af at de
måske kan fås i Silvan, men har ikke kunnet finde nogen priser nogen
steder.
Hvad må man slippe for de forskellige modeller kugler? Og hvad er jeres
erfaringer med dem, evt. sammenlignet med Weber?

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-04-04 15:40

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfaring med kuglegrill fra Dancook?

Jep *S*

> Har kigget lidt på deres hjemmeside, og har også fundet ud af at de
> måske kan fås i Silvan,

De KAN købes i Silvan.

> Og hvad er jeres
> erfaringer med dem, evt. sammenlignet med Weber?

Jeg har ingen erfaring med Webers og kan derfor ikke sammenligne. Men jeg
har flere venner, der har en Weber og så vidt jeg kan forstå er der ikke den
store forskel.

Jeg valgte Dancook, fordi jeg synes den er langt pænere end Webers. Og jeg
er ganske godt tilfreds med den.

Mvh. Lisbeth

Fra : Heidi

Dato : 10-04-04 16:41

Lisbeth Jacobsen wrote:

> De KAN købes i Silvan.

Ja det har jeg også lige set i dagens reklamer.

> Jeg har ingen erfaring med Webers og kan derfor ikke sammenligne. Men
> jeg har flere venner, der har en Weber og så vidt jeg kan forstå er
> der ikke den store forskel.

Hvilken Dancook model har du? Såvidt jeg kan se på deres hjemmeside, er
det noget med at der er en udtagelig indsats i, så man nemt kan hælde
aske ud - fungerer det godt nok?
Og hvad med låget - kan det hænge på siden ligesom på en Weber?
Hvad med tilbehør - er det til at få fat i?

> Jeg valgte Dancook, fordi jeg synes den er langt pænere end Webers.
> Og jeg er ganske godt tilfreds med den.

Tak for svaret.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-04-04 18:43

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

Har lige set, at Dancook også sælges i Bilka - kig i kataloget for den
kommende uge.

> Hvilken Dancook model har du?

Jeg tror det er en "Dancook 1000" - eller måske en "Dancook 1400"
Har den ikke i nærheden af mig nu, så jeg kan ikke tjekke det.

> Såvidt jeg kan se på deres hjemmeside, er
> det noget med at der er en udtagelig indsats i, så man nemt kan hælde
> aske ud - fungerer det godt nok?

Jeg har ikke brugt den siden sidste år og jeg købte den så sent på året, at
jeg ikke fik den brugt mange gange. Så jeg husker ikke helt præcist, hvordan
den er..... *S*

Men den stod dengang på en terrasse på 4. sal og havde det været besværligt
at tømme den, er jeg helt sikker på, at jeg ville kunne huske det! Jeg tror
faktisk, at det er noget med at løfte en indsats (dagen derpå når alt er
blevet koldt, selvfølgelig) ind i en sort plasticsæk og så vippe indholdet
ud. Jeg er rimeligt sikker på, at det kan gøres nemt og uden at svine
omgivelserne.

Det, jeg især husker som rigtig smart er - men det kan man også i en Weber -
at hvis man kun har brugt grillkullene i kort tid, så lukket man for
spjældet og ilden går ud. og så kan kullene bruges endnu en gang. Det kunne
jeg ikke i min gamle grill.... når kullene var tændt, måtte de bare brænde
ud.

> Og hvad med låget - kan det hænge på siden ligesom på en Weber?

Ja! Det kan i hvert fald hænge på siden... om det er ligesom på en weber ved
jeg så ikke.

> Hvad med tilbehør - er det til at få fat i?

Ja.. det har ikke været noget problem. Jeg har købt både originalt, webers
og andet uoriginalt tilbehør.

Mvh. Lisbeth

Fra : Goble

Dato : 18-04-04 09:25

Hej

Er der ikke flere erfaringer med Dancook

Jeg skal også have købt en kuglegrill, og synes også, at Dancook ser
bedre ud, og så er den også billigere.

Men alle køber weber - er det fordi det er fint at have en webergrill,
eller er det fordi den er bedre ??

På forhånd tak.
Jan