Pleje af egetræ's allé
Fra : Jan Holm

Dato : 09-04-04 17:27

Hej

Vi har en egetræ's allé her på landstedet. Den er stadig meget sølle
at se på. Den forige ejer har plantet den for snart 10 år siden. Nogle
af træerne er så små at de må være nogle der er blevet efterplantet.
Træerne variere mellem 120-350 cm. Det står i den man vil kalde en
rabat, med uplejet græs.

Nu vil jeg gerne være god ved disse træer og sætte lidt skub i vokseværket.
Det er egetræer så jeg forventer ikke mirakler, men alligevel.
Jeg forestiller mig at fjerne græsset omkring træet i ca 1 diameter. Således
at
de har rent jord omkring sig. Derefter skal der sikkert gødes og så en gang
dækbark så de kan få noget ro.

Lyder det rigtigt og hvilken gødning skal jeg bruge. (bor på landet og kan
skaffe lidt af hvert ,-))

Mvh
Jan Holm

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 30-04-04 00:20

Jan Holm wrote:

> [...]
>dækbark så de kan få noget ro.
>
>Lyder det rigtigt og hvilken gødning skal jeg bruge. (bor på landet og kan

De egetræer som ikke vil gro er nogen hurtigtvoksende hollandske
typper som skal stå i skoven for at trives her i landet.