Montering af vinduer
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 06-04-04 20:24

Er der regler om, hvor man skal placere karmdyvlen, når man skal montere nye
vinduer dannebrogsvinduer.

På mine gamle vinduer er dyvlen placeret sådan, at jeg kan se skrue-hovedet,
når vinduet er lukket. Dette er grimt!
Jeg vil gerne slippe for dette, men kan det gå an at placere skruen således,
at den bliver dækket af vunduet, når dette er lukket ?
Jeg vil altså åbne vinduet, og skrue dyvlerne i samme pind som hængslerne
erskruet fast i.

Træet her er jo lidt tyndere her, end hvis jeg skruer hele vejen igennem
karmen.

Går det ?

Fra : Per H

Dato : 06-04-04 20:32

On Tue, 6 Apr 2004 21:23:49 +0200, "Vilhelm Johansen"
<invalid@invalid.xx> skrev:

>Er der regler om, hvor man skal placere karmdyvlen, når man skal montere nye
>vinduer dannebrogsvinduer.

>Går det ?

Jada skru dem gerne i falsen, alså der hvor hængslerne er fastgjort.
Iøvrigt behøver du ikke at bruge karmskruer med det store flade
hoved, til vinduer. Du kan få 6 mm karmskruer, i byggemarkeder.

--
Vh Per

Nettelefon skype "wilken3100"
Medlem af http://www.dkcampingclub.dk/
icq 8212837

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 07-04-04 00:43

Du kan faktisk få vinduet til at sidde alene med skum, ( der dog mørner med
tiden) Karm skruen er kun for at fixere vinduet i hullet.
Mvh Thomas

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 07-04-04 08:43

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan faktisk få vinduet til at sidde alene med skum, ( der dog mørner
med
> tiden) Karm skruen er kun for at fixere vinduet i hullet.
> Mvh Thomas

Det med skum tør jeg ikke - mest fordi det er nogle store 4-fags
dannebrogsvinduer der vejer meget...

Jeg er glad for Pers kommentar - jeg mener også at det må være muligt at
skrue i falsen. Men min nabo har lige haft en tømrer til at montere vinduer
i sit hus, og her er alle vinduer skruet i så skruen er synlig. Hvorfor gør
en proff. tømrer det ?

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 07-04-04 21:19

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> wrote in message
> Du kan faktisk få vinduet til at sidde alene med skum, ( der dog mørner
med
> tiden) Karm skruen er kun for at fixere vinduet i hullet.
> Mvh Thomas

Skum er noget FUSK. Jeg kan godt se fidusen med at det er både billigere og
hurtigere, men det skal altså være karmskruer og nul-skum for at være 112%
iorden.

Ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-04-04 23:26

Vilhelm Johansen wrote:
> [...]
> Jeg vil gerne slippe for dette, men kan det gå an at placere skruen
> således, at den bliver dækket af vunduet, når dette er lukket ?

Skal dine vinduer da ikke males? Det skruehul kan da spartles ud og males
over.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ernst V. Jacobsen

Dato : 08-04-04 12:29

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> Skal dine vinduer da ikke males? Det skruehul kan da spartles ud og males
> over.

næh, det skal de ikke.
De er malet fra fabrikken

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-04-04 18:37

"Vilhelm Johansen" <invalid@invalid.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> erskruet fast i.
>
> Træet her er jo lidt tyndere her, end hvis jeg skruer hele vejen igennem

www.jvk.dk kan du finde en "Mål- og Montage vejledning"
Kig under "Mål og Montage"

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®