Oliebrænder
Fra : E. Jensen

Dato : 06-04-04 17:25

Hej grp, har et oliefyr hvis oliebrænder drypper olie. Synes at have fundet
frem til, at olien pibler ud af forstøverspidsen, når fyret ikke kører. Så
må det vel være oliepumpen som ikke holder olien tilbage ? Oliepumpen er
vist også lidt utæt. Så er spørgsmålet, om man bør udskifte oliepumpen ?.
Jeg har søgt internettet igennem på pumpens modelnummer, men Danfoss laver
den åbenbart ikke længere. Så er dilemmaet, skal man købe en ny, billig
oliebrænder i den blå avis, når nu automatisk sluk og tænd virker fint i den
gamle brænder ? Er nemlig lidt bange for vigende kvalitet på disse nye
billige (kina?)oliebrændere. Forslag modtages rigtig gerne.

Brænder - Box 1, 1975 (en grøn kasse), N.O. Trading, Toftlund, Danmark

Oliepumpe - Danfoss, Type MSLA032, 5-15 kp/cm2, 3 Watt

mvh E

Fra : Aksel

Dato : 06-04-04 21:06

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4072da05$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Brænder - Box 1, 1975 (en grøn kasse), N.O. Trading, Toftlund, Danmark
>
> Oliepumpe - Danfoss, Type MSLA032, 5-15 kp/cm2, 3 Watt

En brænder fra -75 må vist have sine bedste år langt bag sig, køb en ny
eller find en i DBA, det kan ikke betale sig at reparere på den gamle som
også er en discount model.

Hilsen Aksel