Hvordan skaffer jeg noget jord?
Fra : Jakob Munck

Dato : 02-04-04 17:32

Jeg har lige fået nedgravet TDC kabelnet gennem min have, og nu efter at jeg
har dækken renden til kan jeg se, at der mangler en del jord. Vel ca. 1-2
kbm. Hvorfor der - tilsyneladende - er mindre jord, når renden skal dækkes,
end der var da den blev gravet op, det ved jeg ikke, men sådan er det i hver
fald.

Derfor er spørgsmålet, hvordan jeg skaffer noget jord?
Hvor kan man købe det? Få det?

Hvem har et godt råd?

v.h.
Jakob Munck

Fra : F. Hansen

Dato : 02-04-04 17:29

"Jakob Munck" <j.munck.fjernmig@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hver
> fald.
>
> Derfor er spørgsmålet, hvordan jeg skaffer noget jord?

Den lokale vognmand, men hør lige om prisen først.

Finn

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-04-04 17:47

Hvis du vil hente i Hobro har jeg ca 10 rummeter du må få

Mvh Jesper

Fra : søren poulsen

Dato : 02-04-04 17:50

> [...]
hver
> fald.
>
> Derfor er spørgsmålet, hvordan jeg skaffer noget jord?

har du prøvet at kigge på din lokale genbrugsplads?

--
Mvh.
søren poulsen

Fra : Peter C:\\>

Dato : 02-04-04 18:10

> [...]
hver
> fald.
>
> Derfor er spørgsmålet, hvordan jeg skaffer noget jord?

Vores lokale genbrugsplads har "gratis jord-dag" imorgen.
1 trailerfuld pr. husstand.
(sidste gang de havde det, hentede jeg 3 læs....de er ikke så nøjeregnende
hvis man spørger pænt)

Prøv evt. at forhøre dig, om noget lignende snart skal foregå på din
genbrugsplads

MVH Peter C:\

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 02-04-04 20:11

> Derfor er spørgsmålet, hvordan jeg skaffer noget jord?
> Hvor kan man købe det? Få det?
Du må da også hjertens gerne hente det hos mig i skovlunde!

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Aksel

Dato : 02-04-04 20:46

> [...]
hver
> fald.
>
> Derfor er spørgsmålet, hvordan jeg skaffer noget jord?

Ring til den lokale entreprenør og bed ham komme forbi med jord engang han
skal grave noget i nærheden.
Hvor jeg bor koster det en pose pilsnere (Ja det er i Jylland)

Hilsen Aksel

Fra : Jørn Vind

Dato : 03-04-04 09:55

Hej Jakob - der er mindre vognmænd, mindre entreprenører eller
maskinstationer der sælger den salgs. Ofte er det noget de har fået i
overskud fra byggerier, vejanlæg eller lignende, som så ligger i en bunke og
bare fylder op.

Prøv evt. også på kommunens komposteringsanlæg - sandsynligvis har de også
noget de gerne vil af med.

Mvh

Jørn Vind

Fra : N/A

Dato : 03-04-04 18:42

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-04-04 18:42

On Fri, 02 Apr 2004 20:13:16 +0200, Jørgen Rasmussen
<joergen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote:

>Som regel (og dog: Altid, vil jeg mene) vil jord der er gravet i fylde
>mere end det gjorde før.

Nej, sådan er det ikke - det er langt oftere som Jakob beskriver.

Når man lukker sådan en rende/hul igen, så har man det med at stampe
jorden hele vejen ned. Og i jorden der blev gravet op vil der også være
ting som ormegange og lign. Disse bliver jo klappet sammen når man roder
i jorden.

Men du har da ret i at hvis man 'bare' fylder jorden i igen, løst, uden
at stampe i det, så vil det fylde mere end før - det varer bare ikke ret
længe før det igen er sunket sammen.

>Så jorden der mangler er vel ikke noget du skal betale.?
>
>Kontakt de der har gravet. Har de fjernet den.?

Næppe, for det vil koste dem penge (Kørsel med trailer eller lastbil
eller lign er jo ikke gratis, samt at det tager tid at læsse af igen.

>(På den anden side kan man undre sig over at man fjerner jord fra en
>have. Så du husker måske galt mht. hvad det fyldte før?)

Det vil jo være ret tydeligt hvis det nu er en græsplæne eller et bed -
hvis det efter "operationen" er lavere der hvor der blev gravet, end det
omgivende, så må der jo mangle noget.

http://www.gartneriet.dk