Flydende springvandspumpe?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 02-04-04 10:01

Hej gruppe

Bilka har i denne uge tilbud på en flydende, soldrevet springvandspumpe. Er
der nogen, der har erfaring med sådan en? Jeg har ikke en havedam, men en
meget stor krukke med vand (diameter 60 cm), hvor jeg overvejer så'n en
springvandsfætter, mest for sjov. Men er den for stor, for ustabil, for
dårlig kvalitet, for grim...?

MVH Mette

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 02-04-04 10:56

On Fri, 2 Apr 2004 11:00:36 +0200, "Mette Svangren Guttesen"
<svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
>meget stor krukke med vand (diameter 60 cm), hvor jeg overvejer så'n en
>springvandsfætter, mest for sjov. Men er den for stor, for ustabil, for

Om den er for grim er vel nærmest op til dig selv, men den virker (når
solen skinner). Den er dog lidt stor (ca. 30 cm dia.) til så lille en
vandoverflade.
Du kan også købe solcelledrevne springvandspumper, hvor solpanelet
monteres ved siden af, så det ikke fylder nede i vandet.

Her er et eksempel: http://solkraft.dk/product.asp?product=252&page=1

KS

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 02-04-04 11:20

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Du kan også købe solcelledrevne springvandspumper, hvor solpanelet
> monteres ved siden af, så det ikke fylder nede i vandet.

Det er s.. da sådan en, jeg skal ha'! Tak for tippet. Prisen er jo endda
ovenud overkommelig, og så er jeg ikke afhængig af om krukken står i solen.

MVH Mette

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 02-04-04 11:03

I news:cnmvj1-slt.ln1@svangut.dk <Mette Svangren Guttesen>
<svangut@hotmail.com> skrev:

> [...]
> cm), hvor jeg overvejer så'n en springvandsfætter, mest for sjov. Men
> er den for stor, for ustabil, for dårlig kvalitet, for grim...?

Hvordan vil du beholde vandet i krukken?
Vil en sådan flydende fætter ikke sejle ud til kanten, og tømme
indholdet af krukken ud på terassen?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 02-04-04 11:18

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> <svangut@hotmail.com> skrev:
>

> Hvordan vil du beholde vandet i krukken?
> Vil en sådan flydende fætter ikke sejle ud til kanten, og tømme

Mon ikke den forholdsvis let kan "forankres", så den ikke flyder for meget
omkring. En snor i den rette længde og en flisestump, hulsten el.lign, der
ligger på bunden, burde vel kunne gøre det.

MVH Mette