Havetraktor
Fra : fsn

Dato : 01-04-04 19:05

Jeg har kik på Craftsman havetraktorer i klassen 16 til 21 hk. Hvilke
erfaringer har I, som kender den maskine. Eller er der andre der kan
anbefales. Grunden er 2000 m2, kuperet med 1000 m2 græs. Ligeledes skal
maskinen bruges til at trække vogn med bla. brænde.

Flemming

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 02-04-04 08:31

Hej Flemming,

Jeg ville ikke anbefale dig 27736 16hk med hydroshift. Hydroshiften er helt
klart en god opfindelse men den tager
ca. 3-4 hk. Så hvis du vil have hydroshift, skal du nok op i en 21 hk. Men
så er der tilgengæld masser af overskud til til både at køre dit brænde ind
og klippe dit græs.

Nu skriver du også at din grund er kuperet, alt efter hvor meget det er, er
det også en fordel med en tryksmurt motor.

Hvor bor du henne i landet?

-Morten

Fra : anders majland

Dato : 02-04-04 12:22

> Ligeledes skal maskinen bruges til at trække vogn med bla. brænde.

Har du en alm trailer ? Så lad være med at ofre penge på en traktor-vogn
men sæt et almindligt træk på istedet. Jeg har haft lånt en craftman
sidste sommer (hvis en 16hk) og den trak fint rundt med 3-400kg sand ad
gangen på en alm trailer. Dvs godt 500kg på krogen. Vi var bare
opmærksomme på ikke at få for stort kugletryk ahs til traktorens
bagaksel ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : niels larsen

Dato : 02-04-04 21:53

Lige et sidespring ang. havetraktorer
Husk nu at tjekke om jeres forsikring dækker den!
Nogle forsikringsselskaber dækker kun havetraktorer op til 12 hk.

Hilsen Niels

Fra : //zlgge

Dato : 02-04-04 23:51

"niels larsen" <oldgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lige et sidespring ang. havetraktorer
> Husk nu at tjekke om jeres forsikring dækker den!
> Nogle forsikringsselskaber dækker kun havetraktorer op til 12 hk.

God ide. Jeg har også lagt mig lidt på forkanten mht. tyveri - Jeg har støbt
en stor klods beton med en tyk "bulldozer-kæde" i, ned i skuret hvor den
står. Og låser hele traktoren fast med en hængelås i trækøjet. Så kan
tyveknægtene prøve at rende med den
Oppe i vores ende af landet har det været et stigende problem med tyveri af
havetraktorer de sidste par år...

Mvh
//zigge

PS: Jeg hørte også om en landmand der satte en ledning fra hans elefanthegn
til hans traktor, da han var ved at være træt af diseltyve :D

Fra : Calle.

Dato : 03-04-04 09:43

//zlgge wrote:
> PS: Jeg hørte også om en landmand der satte en ledning fra hans
> elefanthegn til hans traktor, da han var ved at være træt af
> diseltyve :D

Hvad mon traktorens elektronik sagde til det?

--
Calle.

Fra : anders majland

Dato : 03-04-04 21:18

> Hvad mon traktorens elektronik sagde til det?

Jeg har ikke turde gøre forsøget med motorcyklen endnu ... Men har
overevejet det pga hærværk og tyveridorsøg i Valby ...

Fra : anders majland

Dato : 03-04-04 21:20

> Lige et sidespring ang. havetraktorer
> Husk nu at tjekke om jeres forsikring dækker den!
> Nogle forsikringsselskaber dækker kun havetraktorer op til 12 hk.

Dækning ?
Tænker du på ansvar ved skade på personer eller eller eders ejendom
eller tyveri ?

Fra : niels larsen

Dato : 04-04-04 01:36

meddelelse news:c4n6a2$l92$2@sunsite.dk...

> [...]
> email address in header is not valid
>
> Det er ved tyveri at de fleste forsikringsselskaber ikke dækker over 12 hk

Niels