Canna forspirring hvordan?
Fra : Leif

Dato : 31-03-04 10:49

Jeg har 5 Canna-knolde liggende som jeg gerne vil vide hvordan jeg får gang
i dem igen. Er der en der kan fortælle hvad man gør ved dem?

mvh Leif

Fra : Andreas

Dato : 01-04-04 07:32

Hej
Det bedste du kan gøre er at give dem god varme med det samme. Har du plads
(og kan få tilladelse af konen >s< ) så er en vindueskarm eller en plads
nær vinduet ved stuetemp. eller måske endda lidt højere perfekt. Du kan godt
få dem i spiring ved lavere temp. men de får ikke så god en start. Desuden
kan du så tilmed få problemer med svamp og mug.

Canna er i øvrigt slet ikke så følsomme for kulde som man kan læse mange
steder - vel at bemærke når de er kommet ordentligt igang med spiringen. Jeg
har ca. 70 planter der har været placeret i mit drivhus, hvor der slevsagt
er temperaturer nær frysepunktet!

Hvilke sorter/farver er det du har?

mvh